Watch Urbane و Watch Urbane LTE
ال‌جی و ساعت‌های هوشمند جدیدش
ال‌جی در کنگره جهانی موبایل امسال در بارسلونا با نمایش دو ساعت هوشمند جدید Watch Urbane، نظر همگان را به خود جلب کرد. Watch Urbane عادی از همان سیستم‌عامل آندرويد پوشیدنی معمول استفاده می‎کند، اما Watch Urbane LTE یک دستگاه کاملا متفاوت است، این اولین ساعت هوشمند دنیا است که از ارتباط LTE بهره مي‎برد و هفته گذشته خیلی‌ها تصور می‎کردند که احتمالا اولین ساعت هوشمند webOS هم باشد. حال بیایید نگاهی به آنها بیاندازیم

بین این دو ساعت، Watch Urbane LTE جالب توجه‌تر است. نرم‌افزار این ساعت مبتنی بر webOS و رابط کاربری آن شبیه همان ساعتی است که Audi در نمايشگاه CES امسال معرفی كرد. توسعه انحصاری سیستم‌عامل ساعت به جای متکی بودن به Android Wear و محدودیت‌هایش به ال‌جی این انعطاف‌پذيري را داده تا قابلیت‌های جديد زیادی را معرفی کند. این شركت می‎گوید تا زمانی که بخواهد روی Android Wear تمرکز کند، نمی‎تواند تمام مشتريان پلتفرم گوگل را راضی نگه دارد. این ساعت بسیار بیشتر قابل سفارشی‌سازی است. برای مثال به شما اجازه می‎دهد پس‌زمینه، عقربه‌ها وعلائم دقیقه را به دلخواه انتخاب کنید.

اما قابلیت اصلی Watch Urbane LTE امکان اتصال آن به شبکه‌های مخابراتی است که به شما اجازه می‎دهد بدون نياز به تلفن هوشمند به تماس‌ها پاسخ دهید، ایمیل‌ها را چک کنید یا توسط مکالمه به سبک واکی تاکی با چند نفر دیگر گفتگو کنید. قابلیت‌های دیگری نیز برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، بازی گلف و کار کردن وجود دارد که به وسیله انواع سنسورهایی که در آن تعبیه شده کمک می‎کند تا عملکرد شما را تحت‌نظر قرار دهد. یک برنامه مترجم صوتی هم در این ساعت گنجانده شده است و همچنین ارتباط NFC که به شما اجازه می‎دهد از این ساعت برای پرداخت‌های موبایل استفاده کنید.

بدنه فلزی Watch Urbane LTE خیلی حجیم و بزرگ است. در ضمن، رابط سه کلیده آن هم در نگاه اول چندان خلاقانه به نظر نمی‎رسد. اما خیلی سریع به نرم‌افزار آن عادت می‎کنید و می‎توانید کارهای مورد نظر خود را با آن انجام دهید. Watch Urbane LTE یکی از قدرتمندترين دستگاه‌های پوشیدنی تا به امروز است.

به خاطر سیستم ارتباطی اضافی در Watch Urbane LTE، این ساعت شماره تلفن مخصوص به خود را دارد و لازم است خدمات داده جداگانه برای آن تهیه کنید. تا این لحظه این ساعت LTE تنها در کره جنوبی تایید شده است و تا چند ماه آینده با قیمتی نامشخص عرضه خواهد شد.یک نسخه بدون LTE هم از Watch Urbane وجود دارد که محصول کاملا متفاوتی است. این ساعت Android Wear را اجرا می‎کند که باعث مي‎شود عملکرد آن کم و بیش با دیگر ساعت‌هایی که از سیستم‌عامل گوگل استفاده می‎کنند، برابر باشد. وجه تمايز آن روی لوکس بودن آن متمرکز شده است و ال‌جی امیدوار است که در استفاده از طراحی و مواد، طرحی نو در انداخته باشد.

مانند ساعت هوشمند آندرويدی قبلی ال‌جی، Watch Urbane هم یک صفحه‌نمایش OLED گرد دارد، اما لبه‌های آن به طور قابل ملاحظه‌ای باریک‌تر شده‌اند و برعکس ساعت LTE عقربه آن با فواصل پنج دقیقه‌ای علامت‌گذاری نشده است. بدنه آن از فولاد ضد زنگ نقره‌ای و طلایی است و بند آن از چرم دوخته شده ساخته شده است. البته ساخت آن چندان هم با ساعت‌های لوکس برابری نمی‎کند. اما اگر شما هم از آن دست افرادی هستید كه معتقدند ساعت‌های هوشمند باید شبیه ساعت‌های سنتی باشند، احتمالا این ساعت یکی از دستگاه‌های آندرويدی مورد علاقه شما خواهد بود. Watch Urbane تا اواخر آوریل در بازار آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟