اپل تا سپتامبر مدل‌های جدید را معرفی می‌کند
مک‌بوک‌پروهای جدید سبک‌تر، باریک‌تر و مجهز به یک نوار لمسی OLED هستند
طی چند سال گذشته بجز تغییر بزرگی که در ترک‎پد انجام شده است، مدل‌‎های بسیار قدرتمند مک‌بوک‌پرو اپل تغییرات عمده‎ای پیدا نکرده‎اند. البته حالا موضوع کمی‎ فرق کرده است. بر اساس اعلام 9to5Mac که با استناد به گفته‎های تحلیل‎گر اپل، مینگ چی کو و منابع جمع‌آوری شده شخصی بیان شده، خانواده بعدی مک‌بوک‌پروها نه تنها باریک‎تر و سبک‎تر خواهند بود، بلکه ممکن است از یک نوار لمسی جدید OLED در نمایشگر خود درست در بالای صفحه کلید استفاده کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به کلیدهای کوچک عملیاتی روی صفحه‌کلید مک‌بوک‎های فعلی نخواهد بود و خود صفحه‌نمایش این نقش را به عهده خواهد گرفت. همچنین ممکن است اپل Touch ID را نیز به قابلیت‎های لپ‌تاپ‎های بعدی خود اضافه کند.

1606683296_1_0.gif

در کنار شایعه نوار لمسی OLED، ظاهرا در طراحی جدید از نوعی فلز تزریق شده تو خالی استفاده خواهد شد که باعث می‎شود این شرکت بتواند سری بعدی مک‌بوک‎ها را باریک‎تر و سبک‎تر تولید کند. شایعه دیگری وجود دارد که می‎گوید اپل با همان شرکتی که بدنه مخصوص سرفیس را تولید کرده قرارداد بسته است.

منابع یکسان دیگری هستند که می‎گویند لپتاپ‎های پرو جدید از قابلیت USB-C و Thunderbolt 3 نیز بهره مي‎برند. اپل همچنین یک مک بوک 13 اینچ شبیه به آخرین مدل رتینای 12 اینچی را عرضه خواهد کرد. اگر قبلا طیف گسترده مک بوک‎ها گیج کننده بود، حالا می‎تواند از این هم گمراه کننده‎تر شود. در گزارش مینگ چی کو آمده است که مدل‎های 13 و 15 اینچی اواخر سال 2016 روانه بازار خواهند شد، هر چند اطلاعات بیشتری در مورد این نوار OLED مرموز ارائه نشده است که کمی‎ عجيب به نظر می‎رسد.

لنوو نیز قبلا سعی داشته تا یک پانل صفحه کلید تطبیقی شبیه به این را به سری ThinkPad خود اضافه کند، اما آن گونه که انتظار مي‌رفت خوب از آب در نیامد و این شرکت مجبور شد به همان طراحی صفحه کلید سنتی خود بازگردد. اما اگر این شایعات صحت داشته باشد، باید منتظر بود و دید که برنامه‎های بعدی اپل چگونه قرار است این نوار لمسی OLED را به کار گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟