اولین پاور مجهز به خنک‌کننده مایع معرفی شد
الکتریسیته و آب، همواره به‌عنوان دو قطب متضاد و دشمن یکدیگر به‌شمار می‌روند؛ چراکه برخورد مایع به المان‌‌های الکترونیکی باعث ایجاد اتصال می‌شود و گاهی حتی به آتش‌سوزی نیز می‌انجامد. بخشی از انرژی الکتریکی در مصرف‌‌کننده‌های الکترونیکی به شکل گرما هدر می‌رود و از این رو، نیاز است تا برای کارکرد پایدار این قطعات حیاتی، گرمای تولیدشده دفع شود.

1606683296_1_0.gif

 تولید گرما در منابع تغذیه کامپیوترهای شخصی، یکی از چالش‌‌هایی است که سازندگان با آن روبه‌رو هستند. در پاورهای امروزی، استفاده از فن‌‌های بادی رایج‌ترین سیستم تهویه و خنک‌سازی المان‌‌های الکترونیکی است که کارکرد قابل قبولی نیز دارد. اما در نمایشگاه CES 2016، شرکت «دیپ‌کول» از سازندگان معتبر خنک‌کننده‌ها و منابع تغذیه، پاوری را معرفی کرد که در ساختار آن از خنک‌‌کننده مایع استفاده شده است. 
این پاور 650 وات قدرت دارد و در خانواده گیمراستورم این شرکت قرار می‌گیرد. پاور جدید دیپ‌کول دارای نشان 80PLUS GOLD و بدنه آن کاملاً آلومینیومی است. در این محصول، هیت‌سینک‌‌های آلومینیومی که برای دفع گرمای ترانزیستورهای تأمین‌کننده قدرت در پاورها استفاده می‌شوند، حذف شده و لوله‌های مسی جایگزین آن‌ها شده‌‌اند. این لوله‌‌ها داخل پاور و روی بخش‌‌های حساس و گرمازا گسترده می‌شوند تا عملیات گرماگیری را به بهترین شکل انجام دهند. اما بخش پمپ و مخزن مایع کولانت به صورت ترکیبی طراحی شده است تا با سرعت بیشتری کار انتقال مایع را به داخل پاور انجام دهند. دو لوله شفاف پلاستیکی نقش حاملان مایع کولانت را بر عهده دارند. بخش حیاتی این خنک‌‌کننده مایع، واتر‌بلاک مسی است که در زیر درپوش اصلی و در اندازه بزرگ و با شیارهای متعدد طراحی و به صورت یک تکه، در بخش بالایی جعبه آلومینیومی پاور نصب شده است. دیپ‌کول اعلام کرده است که مدل‌های 750 و 1200 واتی این پاور را در نمایشگاه کامپیوتکس سال‌ جاری میلادی معرفی خواهد کرد. هرچند استفاده از خنک‌کننده مایع در منبع تغذیه کامپیوترهای دسکتاپ حیاتی و رایج نیست، اگر این شرکت بتواند قیمت این نوع از پاورها را در محدوده پایین حفظ کند، می‌تواند کاربران زیادی را به خرید نسل جدید پاورهای ATX‌ ترغیب کند و سهم خود را از بازار فروش منابع تغذیه افزایش دهد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟