USB 3.1 Type-C و USB Dual Role
پشتیبانی از آخرین استانداردهای USB روی ویندوز بعدی مایکروسافت
حالا که مایکروسافت آماده پشتیبانی از Type-C در ویندوز 10 است، تنها مشکل این شرکت متقاعد کردن و همکاری با شرکای تجاری خود در فراهم کردن این پورت‌ها روی دستگاه‌های جدیدشان است.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت با تأیید این خبر که ویندوز 10 از هر دو استاندارد USB 3.1 Type-C و USB Dual Role برای پورت‌های داده‌ای پشتیبانی می‌کند، تشریح دقیق‌تر و کامل‌تر به کارگیری این فن‌آوری را به کنفرانس توسعه سخت‌افزار WinHec که در اواسط ماه مارس با عنوان "سناریو فعال کردن اتصالات جدید در ویندوز 10" در چین برگزار خواهد شد، موکول کرد. این کنفرانس روز چهارشنبه 18 مارس برگزار خواهد شد.

پشتیبانی از USB Dual Role و Type-C یکی دیگر از قابلیت‌های جدید ویندوز 10 به شمار خواهد رفت که خبر آن به تازگی از طرف مایکروسافت اعلام شده است. این قابلیت از سناریوهای جدیدی که برای اتصال یک تلفن‌همراه و تعامل آن با دستگاه‌های USB خارجی یا اتصال لپ‌تاپ‌ها به صفحه‌نمایش‌های خارجی با استفاده از اتصال دهنده USB Type-C انجام می‌شود، پشتیبانی کرده و این ویژگی جدید را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد. در Type-C دیگر شاهد نسخه‌های میکرو و مینی نخواهیم بود، به طوری که فقط در یک اندازه یکسان برای کامپیوترها و تلفن‌های همراه هوشمند عرضه خواهد شد. در نتیجه نیاز به کانکتورهای Type-A و Type-B را حذف می‌کند.

نشست ماه مارس به بیان جزییاتی در مورد این که ویندوز 10 چگونه از این فناوری‌ها پشتیبانی کرده و این که شما برای فعال‌سازی آن‌ها به چه چیزی نیاز خواهید داشت، می‌پردازد. مباحثی که در این کنفرانس به آن‌ها پرداخته خواهد شد عبارتند از: بررسی و معرفی استانداردهای جدید USB Dual Role و Type-C، چه سناریوهایی  دارند و کدام یک از این سناریوها توسط دستگاه‌های Dual Role پشتیبانی شده یا پشتیبانی نمی‌شوند، به کارگیری حالت‌های متناوب همچون DisplayPort، Thunderbolt یا MHL روی Type-C، پشتیبانی از Power Delivery، فعال‌سازی دستگاه‌ها برای فراهم کردن/ مصرف 100 وات روی USB، تغییر معماری سخت‌افزارها و نرم‌افزارها برای Dual Role و Type C و ساخت یک سیستم ویندوز که از Dual Role  یا Type-C پشتیبانی کند. 

USB 3.1 انتقال سریع‌تر داده‌ها را در مقایسه با نسل‌های پیش از خود فراهم می‌کند. به طوری که سرعت انتقال داده‌ها را از پنج گیگابایت USB 3.0 به ده گیگابایت افزایش خواهد یافت. دستگاه‌هایی که از USB 3.1 استفاده می‌کنند، باید از قدرت شارژ سریع‌تری برخوردار باشند. البته برای پیاده‌سازی کامل این سناریو سازندگان تلفن‌های‌همراه و کامپیوترهای خانگی باید سخت‌افزارهای پایه‌ایی برای USB 3.1 ایجاد کنند، ولی خوشبختانه این فن‌آوری با نسل‌های پیش از خود یعنی USB 3.0 و USB 2.0 سازگار خواهد بود. هرچند هنوز این اتصال به صورت عمومی و فراگیر مورد استفاده قرار نگرفته است، اما سازندگان سخت‌افزار از قافله عقب نبوده و پشتیبانی از USB 3.1 را در دستور کار خود قرار داده‌اند. بر همین اساس، شرکت MSI از نخستین مادربرد مجهز به کانکتور USB 3.1 Type-C در نمایشگاه CES 2015 رونمایی کرد. Z97A Gaming 6 اولین مادربردی است که از اتصال دهنده Type-C پشتیبانی می‌کند. مادربرد جدید مجهز به یک کنترلر USB 3.1 و یک پورت Type-C است که در پشت مادربرد قرار دارد.

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟