بازگشت دوباره به دسکتاپ
فیس‌بوک نسخه دسکتاپ ویندوز 10 اینستاگرام را منتشر کرد
بر اساس یک گزارش معتبر، فیسبوک یک بار دیگر تمرکز خود را به محیط دسکتاپ معطوف کرده است. چند روز گذشته فیسبوک اولین اپلیکیشن پیام رسان خود برای ویندوز 10 به همراه یک نسخه به‎روزرسانی شده از اپلیکیشن فیسبوک برای ویندوز 10 را رونمایی کرد. علاوه بر این و در راستای تلاش‎های مایکروسافت در حوزه موبایل، یک نسخه جدید از اپلیکیشن اینستاگرام برای ویندوز 10 موبایل نیز معرفی شد.

1606683296_1_0.gif

عرضه این اپلیکیشن‎ها چندان دور از انتظار نبود، فیسبوک در کنفرانس‎های F8 Developer اخیر وعده داده بود که اپلیکیشن‎های Universal Windows 10 را خواهد ساخت و حالا آنها به وعده خود عمل کرده‎اند. اپلیکیشن ویندوز 10 جدید فیسبوک در منوی استارت قرار می‎گیرد و به یک کاشی زنده سنجاق می‎شود. از آنجا که این یک اپلیکیشن Universal Windows است، امکان یکپارچه‌سازی عمیق‎تر با سایر اپلیکیشن‎ها و سیستم‎های ویندوز 10 از جمله File Explorer را فراهم می‎کند.

بر اساس گزارش منتشر شده در وبلاگ فیسبوک، شما قادر خواهید بود عکس‎های خود را مستقیما از File Explorer به فیسبوک منتقل کنید. پیام رسان که یک پدیده جدید در دنیای کامپیوترهای دسکتاپ ویندوز 10 است، از قابلیت یکپارچه سازی ذاتی خود برای نمایش پیام‎های رسیده روی دسکتاپ شما و داخل کاشی زنده Messenger استفاده خواهد کرد.

وقتی اینستاگرام برای اولین بار در سال 2013 برای پلتفرم ویندوزفون ارائه شد، تقلید دست و پا شکسته‎ای از نمونه آندرويد و iOS بود. در همان زمان فیسبوک در وبلاگ خود نوشت: «هدف اصلی ما آوردن قابلیت‎های هسته مرکزی این اپلیکیشن به محیط ویندوزفون با سرعت هر چه تمام‎تر بود.»

این نسخه جدید وعده داده تا قابلیت‎های کلیدی اینستاگرام مثل Explore و video را در خود داشته باشد. در حال حاضر با سهم بازار 2.8 درصدی ویندوز فون، توجیه زحمت تولید یک اپلیکیشن ویندوز 10 موبایل کمی‎ سوال برانگیز است. اما فیسبوک از قبل هم روی ساخت پیام رسان برای ویندوز فون سرمایه گذاری کرده بود و این اپلیکیشن Windows 10 Universal ظاهرا ساخت اپلیکیشن‎های مخصوص محیط دسکتاپ و موبایل را همزمان راحت‎تر کرده است.

هسته اپلیکیشن Facebook و Messenger مخصوص ویندوز 10 از چند روز دیگر در Windows App Store قابل دسترس خواهد بود. Instagram مخصوص ویندوز 10 نیز به زودی درWindows App Store قرار خواهد گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟