تنها توسط یک هدست واقعیت افزوده
یک استارت‌آپ مرموز قصد دارد کامپیوترهای فعلی را نابود کند
یک استارت‌آپ به نام Magic Leap مشغول کار روی یک هدست است که واقعیت افزوده را به نمایش می‎گذارد، به این صورت که تصاویر مجازی روی اشیا دنیای واقعی قرار می‎گیرند. و اگر تمام کارها بر اساس برنامه پیش رود، می‎توان این هدست را جایگزین تمام نمایشگرهای موجود فعلی کرد. در واقع طبق اعلام Magic Leap کارمندان این شرکت به زودی نمایشگرهای دسکتاپ را رها کرده و از نمایشگرهای مجازی استفاده می‎کنند.

اما نمایشگر مجازی چیست؟ تصویر زیر از آخرین ویدیوهای نمایش عملکرد این دستگاه گرفته شده است. این ویدیو به طور مستقیم از یکی از این هدست‎ها ضبط شده است.

مسلما این فناوری روزهای آغازین خود را سپری می‎کند و Magic Leap تنها یک سری دمو از نمونه اولیه این هدست را ارائه کرده است. هنوز مشخص نیست که این دستگاه نهایتا به چه شکلی خواهد بود و آیا می‎توان از آن به عنوان جایگزین یک کامپیوتر استفاده کرد؟ آیا اندازه آن مثل هدست‎های فعلی واقعیت مجازی ارائه شده از طرف Oculus  و HTC بزرگ و حجیم خواهد بود؟

هنوز چیزی مشخص نیست و خود Magic Leap نیز خیلی محتاتانه در مورد این دستگاه و فناوری به کار رفته در آن صحبت می‎کند. اما مشخص است که این شرکت تا به اندازه‎ای در این زمینه پیشرفت کرده که قصد دارد کارمندان خود را به جای استفاده از کامپیوتر به استفاده از این هدست واقعیت افزوده تشویق کند. شما می‎توانید آینده‎ای را تصور کنید که با پیشرفت فناوری به کار رفته در این هدست‎ها اندازه آنها کوچک‎تر، سبک‎تر و کاربردی‎تر می‎شوند و شما دیگر به جای استفاده از نمایشگرهای کنونی (حتی تلویزیون) از آنها استفاده می‎کنید. تصویر زیر نمونه‎ای از این آینده است که Magic Leap آن را به تصویر کشیده است.

شاید در حال حاضر تصور انجام چنین کارهایی دور از ذهن باشد که تنها توسط یک گجت بتوان تمام گجت‎های فعلی زندگی روزمره را کنار گذاشت و هر چیزی که شما بخواهید از سرگرمی‎ تا اپلیکیشن‎هایی که برای کار خود به آن نیاز دارید را با همین دستگاه در اختیار داشته باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟