شاید مک‌بوک بعدی به‌جای صفحه‌کلید فیزیکی؛ تاچ‌اسکرین باشد!
آشکار شدن ثبت اختراع جدیدی که به‌نام اپل به ثبت رسیده نشان می‌دهد باید با صفحه‌کلیدهای فیزیکی مک‌بوک خداحافظی کنیم. این ثبت اختراع که نام آن Zero Travel یا سفر صفر است؛ صفحه‌کلید فیزیکی فعلی را به یک سطح صاف تبدیل می‌کند تا حس نوشتن روی صفحه‌نمایش را به کاربر انتقال دهد. با استفاده از فیدبک لمسی به‌عنوان یک ابزار به کاربر اطلاع داده می‌شود که یک کلید را فشار داده است.

مشخص نیست ریشه و اساس این نام‌گذاری از کجا نشأت می‌گیرد؛ شاید شبیه تأیید سفر کلید روی یک صفحه‌کلید واقعی است. اپل این مسئله را با به‌کارگیری مکانیزم پروانه‌ای روی مک‌بوک‌های جدید کاهش داد اما ظاهرا کافی نبوده است.

نکته جالب دیگری که در این ثبت اختراع مشاهده می‌شود، بینش اپل به قرار دادن یک کیپد با ۱۰ کلید و شامل اعداد است که نزدیک شیار ترک‌پد نمایان می‌شود. از لحاظ مفهومی این ثبت اختراع قادر است برای تعداد زیادی از افزونه‌ها و قابلیت‌ها به‌کار برود. حتی توسعه‌دهندگان طرف سوم نیز می‌توانند چنین افزونه‌هایی را عرضه کنند.

نکات مثبت زیادی در این ثبت اختراع دیده می‌شود. یکی از آن‌ها سویفت‌کی (SwiftKey) روی مک‌بوک است. هم‌چنین امکان سوئیچ کردن از صفحه‌کلیدهای معمول و رایج به ترک‌پدهای بسیار بزرگ برای ویرایش عکس قابلیت دیگر ثبت اختراع سفر صفر است. می‌توان طرح صفحه‌کلید را به همراه فیدبک لمسی تغییر داد. یعنی سطح شخصی‌سازی تا اندازه‌ای پیش می‌رود که قبلا مشابه آن روی هیچ لپ‌تاپی دیده نشده است.

فعلا این ایده در حد ثبت اختراع است، پس منتظر ورود آن روی موج بعدی مک‌بوک‌ها نباشید. کسانی‌که عاشق صفحه‌کلید فیزیکی هستند ممکن است از ثبت اختراع جدید اپل راضی نباشند. اما قاعدتا در آینده مک‌بوک‌هایی با قطر بسیار کمتر خواهیم دید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟