تلویزیون 4K؛ شارژ بی‌سیم، تنظیم نور و پخش‌کننده سفارشی
پاناسونیک صندلی هواپیمایی مجهز به آخرین فناوری‌های روز دنیا ساخت
پاناسونیک نوعی صندلی برای هواپیما ساخته که نمونه آن قبلا دیده نشده است. این صندلی از هر نظر پیشرفته است و آخرین فناوری‌های روز در آن به‌کار گرفته شده: یک اپلیکیشن مختص به خود؛ تنظیم نور بر اساس حالت مسافر که توسط وی قابل برنامه‌ریزی و کنترل است و هم‌چنین یک تلویزیون 4K.

1606683296_1_0.gif

نام این محصول آب‌نما یا واترفرونت (Waterfront) است و در جریان نمایشگاه دکوراسیون و تجهیزات داخلی هواپیما در شهر هامبورگ آلمان به نمایش گذاشته شد. این اولین تجربه پاناسونیک در رابطه با صندلی‌های پیشرفته فناوری در هواپیما هست؛ به همین دلیل با شرکت‌های B/E Aerospace؛ Formation Design Group و طراح Danny e-bike به‌نام «تیگ» همکاری کرده است.

شاید بیشترین چیزی که از صندلی هواپیما می‌توان متصور شد وای‌فای و صفحه‌نمایش شخصی باشد؛ اما پاناسونیک با «واترفرونت» پا را خیلی فراتر گذاشته است. اول از همه با اپلیکیشن «واترفرونت» شروع می‌کنیم؛ اپی که می‌تواند با کمک نورهایی که از صفحه‌های داخل پرواز منتشر می‌شود با صندلی جفت شود. به‌محض این‌که کارهای مقدماتی انجام شد می‌توان نور دلخواه را تنظیم کرد.

کنترل سیستم سرگرمی که شامل یک تلویزیون ۲۴ اینچ 4K است از دیگر امکانات قابل ذکر آن است. این اولین تلویزیون اولترا اچ‌دی است که در داخل سیستم هواپیما استفاده می‌شود. البته برای بهره‌گیری کامل از این سیستم باید نوعی سیستم پخش 4K هم داخل هواپیما وجود داشته باشد، چیزی که فعلا دیده نشده است.

اپلیکیشن «واترفرونت» به مسافر این امکان را می‌دهد تا برای خود لیستی از فایل‌های صوتی و ویدئویی دلخواه درست کند و جالب این‌که همه تنظیمات را برای پرواز بعدی به‌خاطر می‌سپرد. از دیگر ویژگی‌های آن تنظیم صندلی؛ قرار دادن علامت «مزاحم نشوید» (به‌همراه امکان بیدار کردن از خواب) و راهنمایی مسافر برای تحویل گرفتن چمدان‌ها در مقصد است.

قابلیت شارژ بی‌سیم برای تلفن همراه؛ برق؛ ورودی HDMI برای دیدن فیلم (در صورتی‌که مسافر با خود فیلم همراه داشته باشد) و هم‌چنین دوربین تعبیه شده برای چت‌های ویدئویی از دیگر ویژگی‌های این صندلی است. صندلی «واترفرونت» ظاهرا خیلی راحت است هرچند که احتمالا قیمت بالایی برای آن باید پرداخت شود. این صندلی سال 2019 در هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟