شاید پوشیدنی بعدی سامسونگ یک لنز تماسی هوشمند باشد
سامسونگ قبل از این با معرفی محصول Gear VR وارد دنیای واقعیت مجازی شده اما غول کره‌ای این‌بار ممکن است وارد دنیای دیگری از فناوری شود: واقعیت افزوده. اگرچه بر اساس ثبت اختراع ثبت‌شده خبری از هدست یا حتی عینک نیست. در عوض احتمالا لنزهایی تولید می‌شود که لنزهای تماسی هوشمند است.

1606683296_1_0.gif

این ثبت اختراع با نام "لنزهای تماسی هوشمد برای واقعیت افزوده و روش‌‌هایی برای تولید و شکل کار آن" در سال 2014 در کشور کره‌جنوبی به ثبت رسیده و اخیرا خبر آن منتشر شده است. این لنز که از نوع لنز تماسی است شامل یک صفحه‌نمایش کوچک؛ دوربین؛ آنتن RF و سنسورهایی است که می‌توانند حرکت چشم را تشخیص دهند. لنزها قادر هستند به یک اسمارت‌فون که به احتمال زیاد گوشی گلکسی است متصل شوند و کاربر می‌تواند با چشمک و پلک زدن ورودی‌های مشخصی را کنترل کند.

مطلب پیشنهادی

تنها فناوری که می‌تواند آی‌فون را نابود کند
واقعیت افزوده؛ فرصت یا تهديد

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دو مقوله کاملا متفاوت هستند؛ در واقعیت افزوده کاربر می‌تواند تصویر نمایش‌داده شده و دنیای واقعی را هم‌زمان ببیند. اما در واقعیت مجازی کاربر به‌طور کامل در یک دنیای دیگر غوطه‌ور است چون تمام آن چیزی که قابل دیدن است صفحه‌نمایشی است که داخل هدست قرار دارد.

با وجود این‌که هدست برای واقعیت مجازی مناسب و کافی به‌نظر می‌رسد سامسونگ فکر می‌کند مناسب‌ترین وسیله برای تجربه واقعیت افزوده استفاده از لنزهای هوشمند است. در ثبت‌اختراع آن روی لنز تماسی هوشمند تأکید زیادی شده چون وقتی از عینک استفاده می‌شود کیفیت عکس نمایش‌داده شده پایین می‌آید. حتی در قسمتی از این ثبت‌اختراع که به ‌صفحه‌نمایش روی سر اشاره می‌کند صراحتا نام «عینک گوگل» برده شده است. جالب آن است که شایعه شده گوگل هم در حال کار و توسعه لنزهای تماسی هوشمند است.

ثبت‌اختراع سامسونگ عمدتا روی طراحی لنزها صحبت می‌کند و چیزی در مورد نوع کاری که انجام می‌دهد، گفته نشده است. هرچند که در یک مثال توضیح داده شده که چگونه پلک زدن به دوربین لنز دستور می‌دهد تا عکس بگیرد. در مورد این‌که این لنز می‌تواند از اسمارت‌فون نوتیفیکیشن دریافت کند یا نه؛ صحبتی نشده اما حدس زده می‌شود که این کار امکان‌پذیر خواهد بود.

درباره این‌که سامسونگ چه نامی برای لنزهای هوشمندش انتخاب می‌کند شاید «گیر بلینک» (Gear Blink) که در سال 2014 از آن نام برده شده؛ بهترین انتخاب باشد. این نام هم در کره‌جنوبی و هم در چین به ثبت رسیده و در آن سال گفته می‌شد که مربوط به نوع خاصی از عینک گوگل است. ولی لنزهای تماسی هوشمند که می‌توانند حرکات چشم را شناسایی کنند منطقی‌تر به‌نظر می‌آید.

البته لازم به‌ذکر است که هر دستگاهی که به‌عنوان یک پتنت ثبت می‌شود لزوما به این معنی نیست که حتما وارد بازار خواهد شد. برای این‌که یک محصول وارد بازار شود تحقیق و توسعه فراوانی نیاز است و مرکز توجه یک شرکت می‌تواند به یک‌باره سمت و سوی دیگری بگیرد. با این وجود بعید نیست که در آینده سامسونگ محصولی با این خصوصیت عرضه کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟