تعدیل نیروی بیشتر در مایکروسافت
نه هزار کارمند چینی نوکیا بیکار می‌شوند
مایکروسافت مطابق با زمان‌بندی که سال 2014 میلادی اعلام کرد، تعداد دیگری از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد. البته بخش قابل توجهی از فرصت‌های شغلی حذف شده به کارگران چینی که در کشور چین مشغول به کار هستند، اختصاص دارد.

1606683296_1_0.gif

فرآیند مالکیت مایکروسافت بر سرویس‌های خدمات‌رسانی و واحد دستگاه‌های نوکیا یک پروسه طولانی را پشت سر گذاشت. اما به‌نظر می‌رسد، کارگران چینی باید در انتظار دریافت خبرهای بدی باشند. بر اساس آخرین اخباری که روز پنج‌شنبه 26 فوریه از طرف مایکروسافت منتشر شد، غول فن‌آوری، سرانجام تصمیم نهایی خود مبنی بر اخراج نه هزار کارمند خود در پکن و بستن یکی از دو کارخانه ساخت دستگاه‌های همراه واقع در  چین را که توسط نوکیا تأسیس شده بود گرفته است. این تسهیلات قبلا به شکلی منسجم و مدیریت شده توسط شرکت نوکیا در پکن ساخته شده بود و اکنون این امکانات و تسهیلات در اختیار مایکروسافت قرار دارد. این مجموعه مونتاژ به همراه تجهیزات و امکانات مربوط به آن قرار است به کارخانه‌های فعال در ویتنام منتقل شود. طبیعتا، این خبر بدی برای افرادی است که در این کارخانه مشغول به کار هستند، و به طور قطع روی بسیاری از خانواده‌های این کارگران تأثیر منفی خواهد گذاشت. البته مایکروسافت بخش ساخت ایکس‌باکس Chinese Xbox R&D را نیز در پاییز سال گذشته بسته بود که در آن زمان 80 کارمند این بخش شغل خود را از دست دادند. مایکروسافت بخش سخت‌افزاری خود در آسیا را در جنوب کشور چین در شهر شنزن  در سال 2005 تأسیس کرد، که یکی از سه مرکز تولید  Xbox R&D ،Surface R&D و  Surface بود. هر سه مرکز با آغاز سال 2014 میلادی شروع به تعدیل نیرو کردند.

 یک مدیر اجرایی مایکروسافت در چین که نخواست نامش فاش شود، افشا کرده که این شرکت در نظر دارد تا عملیات نقل و انتقال این تجهیزات به ویتنام را تا پایان ماه مارس به‌اتمام برساند. البته با توجه به آن‌که در حال حاضر هزینه‌های مختلف و از جمله هزینه پرداخت دستمزد به کارگران در ویتنام کمتر از چین است، به نظر می‌رسد مایکروسافت به‌طرز قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهد کرد. این کار بخشی از پروژه کاهش 18 هزار فرصت شغلی مایکروسافت است که در زمان خرید نوکیا به ارزش 7.2 میلیارد دلار در سال 2014 از طرف مایکروسافت اعلام شده بود. اما اگر یک سال به عقب باز گردیم، مایکروسافت در 17 جولای سال 2014 میلادی اعلام کرد که 18 هزار کارمند این شرکت در سال آینده بی‌کار خواهند شد و این بزرگ‌ترین میزان اخراج کارمندان در تاریخ این شرکت به شمار می‌رود. البته در نامه‌ای که سال گذشته به صورت عمومی از طرف ساتیا نادلا برای عموم کارمندان مایکروسافت ارسال شد، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد، زمانی‌که 25 هزار کارمند جدید به مجموعه مایکروسافت اضافه شوند، 12500 کارمند بخش سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی نوکیا شغل خود را در ماه آوریل از دست خواهند داد. البته نادلا در نامه خود این گونه نوشت:«ما فرآیند کم کردن 13 هزار موقعیت شغلی را آغاز کرده‌ایم، و به اکثریت قریب به اتفاق کارمندانی که شغل آن‌ها حذف خواهد شد در شش ماه آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. مهم است که به یاد داشته باشید، که ما این کار را در بعضی از بخش‌ها بر اساس قواعد و دستورالعمل‌های جدید انجام می‌دهیم، ما در حال اضافه کردن یک سری از قواعد و دستورالعمل‌ها روی بعضی از مناطق استراتژیک ویژه هستیم. من با اطمینان به شما اعلام می‌کنم که ما این فرآیند را به صورت کاملا متفکرانه و تا حد امکان به صورت شفاف انجام می‌دهیم. ما به کارمندانی که از بابت این سیاست‌گذاری جدید صدمه می‌بینند، تسهیلات و امکاناتی ارائه می‌دهیم...»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟