نوستالوژی یا حفظ بازار محصولات پلتفرم AMD
گیگابایت مادربرد گیمینگ 990X-Gaming SLI را روانه بازار کرد
اگرچه در دو سال اخیر، تمرکز شرکت AMD روی تولید تراشه‌های SOC‌ است؛ اما این باعث نشده تا سازندگان، تولید مادربردهای سری 900 را فراموش کنند. مادربردهای AMD‌ با قیمت و کارایی بسیار مناسب همواره به عنوان راهکاری بدون جایگزین مد نظر کاربران کامپیوترهای شخصی بوده است. در همین راستا، شرکت گیگابایت به تازگی جدیدترین مادربرد سری 900 خود را با مدل 990X-Gaming SLI برای گیمرها طراحی و روانه بازار کرده است.

1606683296_1_0.gif

محصول جدید شرکت گیگابایت از چیپ‌ست 990FX برخوردار است و پردازنده‌‌های Phenom II ،AM3+ FX و Athlon II را پشتیبانی می‌کند. این مادربرد مخصوص بازی به دو شکاف توسعه‌دهنده گرافیکی PCI-Express 2.0 x16 مجهز شده تا گیمرها امکان استفاده از دو کارت گرافیک در حالت‌‌های کراسفایر یا SLI‌ را به‌صورت همزمان داشته باشند. همچنین کاربر با استفاده از چهار شکاف DIMM‌ جانمایی شده روی این مادربرد می‌تواند تا 32 گیگابایت حافظه‌های DDR3 در چینش دو کاناله را تا فرکانس 2400 مگاهرتز (در حالت اورکلاک) استفاده کنند؛ اما این مادربرد در بخش مدار تامین ولتاژ پردازنده به 11 فاز دیجیتال تجهیز شده تا خالص‌ترین و دقیق‌ترین ولتاژ را در اختیار هسته‌‌های پردازنده قرار گیرد. همچنین یک نوار عایق، بخش صوتی این محصول را از سایر بخش‌ها جدا کرده تا عملکرد کدک صوتی ALC1150 و دیگر المان‌‌های بخش صوتی مادربرد، با کمترین اختلال حاصل از نویز روبرو شود.

درگاه‌های پرسرعت USB 3.1 و M.2، دو درگاه PCI-Express 2.0 x1، دو درگاه PCI، شش درگاه ساتا 6 گیگابایت دو تراشه بایوس (اصلی و پشتیبان) و کانکتور 8 پین برق 12 ولت پردازنده از دیگر امکانات مادربرد گیمینگ شرکت گیگابایت است. علیرغم عرضه پردازنده‌‌های قدرتمند از سوی اینتل، اما قیمت پایین و کارایی خوب باعث شده تا پردازنده‌های AMD هنوز هم مهمان خانه بسیاری از کاربران باشند و به‌نظر می‌رسد که مادربرد 990X-Gaming SLI گیگابایت از ظرفیت بالایی در جلب نظر مساعد کاربران دوستدار پلتفرم AMD برخوردار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟