قابلیت‌های مضاعف
خردادماه در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 باشید
مایکروسافت در حال آماده‌سازی به‌روزرسانی بزرگی برای ویندوز 10 است. این به‌روزرسانی که با اسم RedStone نامیده می‌شود، در برگیرنده طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید، ترمیم‌ها و دیگر قابلیت‌هایی است که باعث بهبود کارکرد ویندوز 10 می‌شوند. تا به امروز مایکروسافت چندین پیش‌نمایش از RedStone عرضه کرده است. پیش‌نمایش‌هایی که اینسایدرها در حال آزمایش آن‌ها هستند. اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه RedStone ارائه نشده است. ما تنها می‌دانیم که این به‌روزرسانی در ژوئن ( خردادماه) عرضه خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

همان‌گونه که اطلاع دارید، مایکروسافت با عرضه سیستم‌عامل ویندوز 10 نحوه به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود را نیز تغییر داد. به‌طوری که این شرکت تصمیم گرفت در قالب زمان‌بندی‌های منظمی به‌روزرسانی‌هایی را برای ویندوز 10 عرضه کند. در حالی که تعدادی از این به‌روزرسانی‌ها کوچک و کم اهمیت‌تر هستند، اما در مقابل بعضی از آن‌ها بزرگ و حائز اهمیت بوده و تحت عنوان به‌روزرسانی‌های RedStone عرضه می‌شوند. اولین به‌روزرسانی بزرگ و مهم ویندوز 10 با اسم رمز RS1 قرار است، در ماه ژوئن (خردادماه) عرضه شود. نسخه‌های اولیه این به‌روزرسانی در حال حاضر توسط اینسایدرها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اما نسخه کامل که ویژگی‌های در خور توجهی را عرضه خواهد کرد در خردادماه عرضه خواهد شد. اما RS1 قرار است چه قابلیت‌هایی در اختیار ما قرار دهد؟ 

این به‌روزرسانی در نظر دارد؛ پلتفرم‌های مختلفی همچون کامپیوترهای شخصی، اسمارت‌فون‌ها و کنسول‌‌های بازی را یکپارچه سازد. به‌طوری که تعامل اکس‌باکس وان با فروشگاه ویندوز بهتر از قبل شود. به عبارت دقیق‌تر فروشگاه ویندوز در RS1 همانند یک هاب عمل خواهد کرد که محتوای مورد نیاز پلتفرم ویندوز 10 را عرضه خواهد کرد. محتوایی که روی هر یک از دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 قابل استفاده خواهد بود. ویژگی کانتینیوم نقطه عطف به‌روزرسانی RedStone خواهد بود. این قابلیت نحوه تعامل اسمارت‌فون و کامپیوتر شخصی را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک خواهد کرد. به‌طوری که کاربران دنیای ویندوز همانند کاربران دنیای مک که آی‌فون و مک آن‌ها با یکدیگر کاملا هماهنگ است، توانایی مدیریت بر پیام‌ها و تماس‌های اسمارت‌فون خود را از طریق کامپیوتر شخصی خود خواهند داشت. اما مایکروسافت اعلام کرده است، ویژگی‌ کانتینیوم فراتر از آن چیزی است که به آن اشاره شد. در مجموع این قابلیت سعی دارد، تعامل بسیار نزدیک‌تری مابین دستگاه‌ها به وجود آورد. مایکروسافت در تلاش برای بهبود عملکرد دستگا‌های مختلف به طراحان خود گفته است به‌روزرسانی‌های ویژه‌ای برای کورتانا ( نسخه کامپیوترهای شخصی) آماده کنند.

به‌طور مثال زمانی که باتری اسمارت‌فون در وضعیت حداقل انرژی قرار می‌گیرد، کورتانا به کاربر اطلاع‌رسانی خواهد کرد. RS1 همچنین پشتیبانی از افزونه‌ها را برای مایکروسافت اچ به ارمغان خواهد آورد. این قابلیت قرار است بر محبوبیت این مرورگر بیفزاید. مایکروسافت به توسعه‌دهندگان این توانایی را داده است تا پیش از عرضه نهایی RS1 افزونه‌های خود را برای این مرورگر طراحی کنند. در همین راستا، اینسایدرها در حال آزمایش افزونه‌ها برای این مرورگر هستند، به‌طوری که تجربه کاربر نهایی با این افزونه‌ها یک تجربه خوشایند باشد. منوی شروع، برنامه تنظیمات و بخش Action/Notification Center از دیگر بخش‌هایی است که به‌روزرسانی‌هایی را دریافت خواهند کرد، به‌طوری که کاربران کنترل بیشتری بر اعلان‌های نشان داده شده خواهند داشت. ما انتظار داریم برنامه Control Panel در این به‌روزرسانی ناپدید شود و مؤلفه‌های موجود در آن در برنامه Settings قرار گیرد. اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که به‌روزرسانی دوم مایکروسافت زودتر از بهار 2017 یا حتی در سه ماه چهارم سال 2016 نیز عرضه نخواهد شد. اما سؤال اصلی این است: آیا شما اصلا از ویژگی‌های جدیدی که همراه با به‌روزرسانی RedStone عرضه خواهد شد، استفاده خواهید کرد؟ یا در نهایت مجبور خواهید شد، برای انجام بهتر کارهای خود بسیاری از آن‌ها را غیر فعال سازید؟ 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟