با استفاده از فناوری کوال‎کام
خودروهای الکتریکی آینده می‎توانند در حال رانندگی باتری‎ها را شارژ کنند
شاید ایده شارژ باتری‎های یک اتومبیل الکتریکی در حین رانندگی کمی‎ غیر واقعی به نظر برسد، اما شرکت کوال‎کام قصد دارد این توانایی را به اتومبیل‎ها اضافه کند. کوال‎کام در حال توسعه یک فناوری به نام «شارژ بی‎سیم پویا» است که در صورت به نتیجه رسیدن رانندگان دیگر نگران تمام شدن باتری اتومبیل نخواهند بود و بدون نگرانی در حالی که مشغول لذت بردن از مناظر اطراف هستند، همزمان اتومبیل خود را هم شارژ می‎کنند.

رئیس شركت کوال‎کام، درک آبرلی طی یک سخرانی در کنگره جهانی موبایل گفت «در آینده این احتمال وجود دارد که جاده‎ها به ابزاری برای شارژ تبدیل شوند و شما در حالی که مشغول رانندگی در آن هستید، اتومبیل خود را نیز به طور خودکار شارژ کنید.»

فرضیه اولیه برای این فناوری شبیه به همان روشی است که امروزه خیلی از مردم موبایل خود را با آن شارژ می‎کنند. صفحات شارژ نیز باید در جاده‎ها و جایگاه پارک خودروها نصب شوند. آبرلی می‎گوید این فناوری هنوز تا به نتیجه رسیدن به سال‎ها زمان نیاز دارد، اما به خودروهای خودران کمک می‎کند کاملا خودمختار عمل کنند. او می‎گوید: «تا مادامی‎ که شما نیاز به متصل کردن اتومبیل به پریز برق داشته باشید، چگونه می‎توان به آن استقلال عمل داد؟ این دو با یکدیگر مطابقت ندارند.»

آبرلی می‎گوید این فناوری چندین مزیت با خود به همراه دارد. اتومبیل‎های الکتریکی می‎توانند گسترده تقريبا نامحدودی را شامل شوند. به علاوه این که خیلی از مردم فراموش می‎کنند که شب‎ها اتومبیل خود را به شارژ بزنند و صبح روز بعد با باتری‎های خالی مواجه می‎شوند. این مشکلی است که ما همیشه با دستگاه‎های قابل شارژ درگیر آن بوده‎ایم. او اضافه می‎کند «همچنین اتومبیل‎ها می‎توانند از باتری‎های کوچک‎تری استفاده کنند که می‎تواند طراحی وسایل نقلیه را نیز متحول کند.»

فناوری شارژ بی‎سیم پویا نسخه تکامل یافته سیستم شارژ بی‎سیم ایستا برای خودروهایی است قبلا توسط کوال‎کام توسعه یافته بودند. آبرلی می‎گوید فناوری شارژ بی‎سیم ایستا ظرف دو یا سه سال آینده به اتومبیل‎ها اضافه خواهد شد. کوال‎کام مشغول کار روی صفحات شارژی است که می‎تواند در پارکینگ خانه شما نصب شود. وقتی اتومبیل شما پارک شده است با صفحه شارژ خود ارتباط برقرار کرده و شروع به شارژ شدن می‎کند.

این توليد کننده تراشه مشغول همکاری با شرکت خودروسازی دایملر کرایسر است تا نسل بعدی سیستم شارژ بی‎سیم ایستا را در اتومبیل‎ها نصب کند. کوال‎کام قصد دارد سیستم شارژ بی‎سیم را به وسایل نقلیه‎ای که تغییر زیر ساخت در آنها پر هزینه و وقت گیر است نیز اضافه کند. این در حالی است که تلاش اینتل نیز برای رساندن شارژ بی‎سیم لپتاپ به فرودگاه‎ها، رستوران‎ها و اماکن عمومی‎ نیز به دلیل موانع پیش رو برای اضافه کردن تجهيزات به زیر ساخت این اماکن با تاخیر مواجه شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟