با یک دستکاری خلاقانه
اولین فلاپی درايو 3.5 اینچی 128 گیگابایتی ساخته شد
روزگاری بود که مردم برای تبادل فایل‎های‌شان با یکدیگر آنها را به فضاهای کلاود آپلود نمی‎کردند و خبری از فضای حجیم ای‎میل و درایوهای USB نبود. تنها ابزار در دسترس تبادل داده صفحات مستطیل شکلی به نام فلاپی دیسک بود که به زور می‎شد 1.44 مگابایت داده را در هر کدام از آنها ذخیره کرد. چندین شرکت دیگر هم بودند که برای تبادل داده دست به ابداعاتی نظیر زیپ دیسک‎ها و سوپر درایوها زدند، اما هیچ کدام نتوانستند جایگزین این ابزار باستانی شوند. حالا یک فرد خوش ذوق و فعال در زمینه هکینگ به نام دکتر مودنستین تصمیم گرفته تا یک فلاپی دیسک قدیمی‎ را به یک فضای ذخيره‌سازی مدرن 128 گیگابایتی تبدیل کند.

1606683296_1_0.gif

انجام چنین تغییری عملی است، زیرا تعداد پین‎های موجود در یک کارت SD با رشته سیم‎های موجود در یک کابل فلاپی درایو برابر بوده و می‎توان آنها را به یکدیگر متصل کرد. با این کار می‎توان یک کابل فلاپی را داخل یک USB card reader جاگذاری کرد. دکتر مودنستین سپس پین‎های اتصال این کارت خوان را به سمت بالا خم کرد تا زمان وارد کردن یک فلاپی آنها به یکدیگر متصل شوند.

تصویر بالا یک فلاپی را داخل دیسک درایو نشان می‎دهد و شما می‎توانید مشاهده کنید که کارت خوان به کارت SD که به خوبی داخل بدنه یک فلاپی خالی قرار گرفته متصل شده است.

نتیجه این کار خلاقانه یک فلاپی درايو است که می‎تواند یک دیسک 128 گیگابایتی را بخواند. بعد از اتصال این درایو به کامپیوتر، ویندوز بدون هیچ مشکلی درایو A را شناسایی می‎کند و از آنجا که این floppy card reader در اصل به یک پورت USB داخلی متصل مي‎شود، سیستم نیازی به یک کنترلر قدیمی‎ فلاپی نخواهد داشت. تغییرات اعمال شده کاملا داخلی بوده و از خارج سیستم قابل مشاهده نیست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟