داماد ترامپ و مشاور عالی کاخ سفید اعتراف کرد
30/03/1396 - 18:32
وزارت دفاع امریکا هنوز از فلاپی‌دیسک استفاده می‌کند!
۱۸ تن از رهبران و چهره‌های شاخص عرصه فناوری در آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور نشست و دیدار داشتند. دونالد ترامپ در این نشست خواستار ایجاد تحول در فناوری‌های قدیمی مربوط به چهار دهه پیش دولت فدرال شده است.

1606683296_1_0.gif

در این نشست چهره‌هایی همچون جف بزوس، مدیرعامل آمازون، تیم کوک مدیرعامل اپل، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت و اریک اشمیت، رئیس اجرایی آلفابت حضور داشتند. پیش از شروع این نشست چهار ساعته، جرد کوشنر داماد ترامپ و مشاور عالی کاخ سفید صحبت‌های جالب توجهی مطرح کرد.

مطلب پیشنهادی

اتفاقی بزرگ در دنیای علم: تولید نور مایع!

او به ضعف زیرساختارهای فناوری اطلاعات فدرال آمریکا اشاره کرده و با ذکر مثال‌هایی، اعتراف کرد که برخی از این سیستم‌ها کهنه شده و مربوط به سالها پیش هستند. وی افزود که در بخش‌هایی از وزارت دفاع آمریکا هنوز از فلاپی‌دیسک‌های ۸ اینچی استفاده می‌شود! لازم به ذکر است که فناوری فلاپی دیسک‌های ۸ اینچی مربوط به دهه ۷۰ میلادی می‌شود.

کوشنر افزود که آژانس‌های غیرنظامی آمریکا هر ماه بیش از ۱.۶ میلیون آدرس ایمیل را نگهداری می‌کنند که به ازای هر کاربر در هر ماه هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ دلار به همراه دارد. اما با روی آوردن به سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری، این هزینه به ۳ دلار کاهش پیدا می‌کند.

البته این نشست غایبان بزرگی هم داشت. مارک زاکربرگ مالک و بنیانگذار فیس‌بوک تنها یکی از ۵ رئیس ارزشمندترین شرکت‌های آمریکا بود که در این نشست حضور نیافت.

در روزهای اخیر و همزمان با اعلام رسمی خروج آمریکا از توافق‌نامه زیست‌محیطی پاریس، موجی از انتقادات متوجه ترامپ شده است. ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های مهمی همچون تسلا و اسپیس‌ایکس در پیام توئیتری خود نوشت: «من از شوراهای ریاست جمهوری کنار می‌کشم. تغییرات جوی موضوعی واقعی است و خروج از توافق‌نامه پاریس برای آمریکا و دنیا خوب نیست.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟