با اسمارت‌فون‌های مفهومی واقعا خمیده دنیا آشنا شوید
صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر ذاتا انعطاف‌پذیر است و از صفحه‌نمایش‌های معمول مورد استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی مشتق شده است. شرکت‌های بزرگی همچون نوکیا، سامسونگ و حتی اپل هم به دنبال ساخت این نوع صفحه‌نمایش‌ها برای دستگاه‌های موبایل بوده‌اند.

1606683296_1_0.gif

فکر کنید با یک موبایل که توانایی خم شدن دارد می‌توانید چه کارهایی انجام دهید؟ زمانی که می‌نشینید با بدن شما تا شده و نشکند یا آن را خم کرده و در جیب خود قرار دهید یا از ارتفاع رها شده و در زمان برخورد خم شود. این‌ها قابلیت‌های متعددی است که می‌توان برای صفحه‌های انعطاف‌پذیر در نظر گرفت.

دستگاه‌های الکترونیکی خم‌شونده ممکن است شامل قطعات سنسوری برای تشخیص میزان تغییر شکل باشند. پس از حس میزان تغییر شکل یکسری تغییرات در نحوه رفتار دستگاه ایجاد شود. برای مثال با تا کردن صفحه در بازی یک عمل خاص اجرا شود، یا صفحه‌ دستگاه قفل شده یا کلا خاموش شود. با هم چند طرح مفهومی را در ادامه مرور می‌کنیم.

سامسونگ

سامسونگ برای اولین بار صفحه‌نمایش 5.68 اینچی AMOLED را در نمایشگاه CES 2014 نمایش داد که توسط لایه‌های پلاستیکی جدیدی ساخته شده بود و به آن این قابلیت را می‌داد که بسیار نازک و انعطاف‌پذیر باشد، و به طور کامل توانسته بود که قابلیت لمسی بودن را به آن اضافه کند.

سامسونگ Gear F1 با صفحه‌‌نمایش انعطاف‌پذیر توسط جاستین سوی به عنوان یک گجت پوشیدنی طراحی شد. بنا به گفته طراح این گجت، مابقی گجت‌ها نیاز به یک موبایل برای کار کردن دارند ولی این گجت نیازی به موبایل نداشته و خود به تنهایی می‌تواند نقش یک موبایل را نیز بازی کند.Gear F1 یک صفحه‌ انعطاف‌پذیر 4 اینچی HD دارد و به مصرف کننده این اجازه را می‌دهد که تماس برقرار کرده و سلامت خود را زیر نظر بگیرد و همچنین از قابلیت شارژ شدن توسط گرمای بدن نیز برخوردار است.

 

آریوبیکس

Portal که تلفن همراه دیگری است که هم بدنه و هم صفحه‌ انعطاف‌پذیر دارد و ساخت شرکت Arubix است. Portal در بدنه خود از کولار استفاده کرده است و با سیستم‌عامل آندروید به همراه 2 گیگابایت رم و NFC و قابلیت شارژ بی‌سیم ارائه شده است. باتری 3200 میلی آمپری دارد و ضد ضرب و مقاوم در برابر آب است.

 

اچ‌تی‌سی

طرحی مفهومی از HTC به نام HTC 2 ارائه شد که مانند کتاب باز شده و تبدیل به  تبلت می‌شود. قرار بود که این دستگاه از اسنپ‌دراگون 800 استفاده‌ کند و به همراه 4 گیگ رم تولید شود. همچنین قرار بود که این دستگاه Dual Boot باشد.

R&D Core

یک طرح مفهومی دیگر توسط شرکت R&D Core به نام DRAS طراحی شد که به همراه سنسور تشخیص میزان فشار روی صفحه و قابلیت چند انگشتی ارائه شد.

==================================

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

معرفی بهترین اسمارت‌فون‌های زیر 500 دلار

بهترین تلفن‌های همراه مناسب حفظ حریم شخصی

15 قابلیت پنهان در آی‎فون کـه شمـا از آن بی‌اطلاع هستید

عقب افتاده‌ترین گوشی دنیا

سرانجام نقطه‌های سیاه زشت بالای صفحه‌نمایش گوشی‌های موبایل از بین می‌روند؟

بازار اسمارت‌فون‌ها در تسخیر اندروید

CES 2016: گوشی جدید گوگل-لنوو اجسام را به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌کند

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟