CES 2016: گوشی جدید گوگل-لنوو اجسام را به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌کند
گوگل و لنوو در یک همکاری مشترک در حال تولید گوشی‌ هوشمندی هستند که با استفاده از پلتفرم پروژه تانگو دنیای واقعی را به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌کند. به این ترتیب این گوشی کوچک قادر خواهد بود تا با خواندن دنیای فیزیکی تمام اطلاعات دیجیتال و اجسامی که می‌بینید را شناسایی کند. طرح گوشی جدید گوگل و لنوو هنوز نهایی نشده است؛ به‌همین دلیل چیزی که در نمایشگاه CES 2016 عرضه شده به احتمال زیاد با محصولی که بعدا وارد بازار می‌شود تفاوت خواهد داشت.

1606683296_1_0.gif

همان‌طور که در بالا گفته شد طراحی صنعتی این گوشی هم‌چنان ادامه دارد و قرار است بعد از نهایی شدن در تابستان 2016 وارد بازار شود. اما گفته شده که اندازه کمتز از 6.5 اینچ است. با فناوری پروژه تانگو می‌توان یک اتاق را در حالت سه‌بعدی تخمین و ارزیابی کرد؛ مکان‌هایی که را قبلا گوشی در آن بود مشخص کرد؛ هرگونه حرکت و جنب و جوش در داخل فضاهای بسته مانند پاساژ خرید را زیرنظر داشت و یا دنیای واقعیت افزوده را در یک صفحه تحت پوشش قرار داد.

گوگل و لنوو در کنار نمایش این گوشی از تمام توسعه‌دهندگان خواستند تا با پیوستن به برنامه پرورشی تانگو؛ ایده‌های بازی و اپی خود را که مبتنی بر فناوری اسکن سه‌بعدی است به ثبت برسانند. ابن برنامه تا 15 فوریه ادامه خواهد داشت و بعد از آن این دو شرکت با بررسی تمام ایده‌ها؛ برترین‌ها را انتخاب کرده و با سرمایه و پشتیبانی مورد نیاز آن‌‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کنند؛ البته واقعیت افزوده. اپ‌هایی که به این ترتیب تولید می‌شود روی گوشی جدید گوگل-لنوو نصب می‌شود.

گوگل سال گذشته نیز چنین برنامه‌ای را برگزار کرد که در نهایت یک پازل سه‌بعدی موفق شد در بخش بازی عنوان اول را کسب کند. این پازل به‌جای این‌که از طریق ضربه روی صفحه‌نمایش کار کند؛ از حرکات فیزیکی واقعی استفاده می‌کند.

اینتل هم با ارائه کیت توسعه‌دهنده گوشی در نمایشگاه CES 2016 وارد بازی پروژه تانگو شده است. اینتل در این محصول از فناوری ریل سنس (RealSense) استفاده می‌کند. این گوشی 400 دلاری از هم اکنون آماده دریافت سفارش خرید است.

اما باید در ابتدا از گوگل تشکر کنیم که با همکاری خود با شرکت کوالکام توانست پروژه تانگو را وارد گوشی‌هوشمند کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟