هولولنز مایکروسافت با هر دستگاهی صحبت می‌کند
علی‎رغم تمایل زیاد مایکروسافت در به نمایش گذاشتن HoloLens، اما گویا این شركت به طور مشکوکی تمایلی به ارائه مشخصات و ویژگی‎های این هدست واقعیت افزوده ندارد. اطلاعاتی مثل اینکه چه دستگاه‎هایی با این هدست کار می‎کنند؟ چه مدت می‎توان از آن استفاده کرد؟ این دستگاه واقعا چقدر کاربردی خواهد بود؟ و نظایر این، همه سوالاتی بودند که جواب مشخصی برای آن وجود نداشت. خوشبختانه اخیرا مایکروسافت به بعضی از این سوالات پاسخ داده است.

برای شروع، این شركت می‎گوید هر دستگاه مجهز به بلوتوث یا وای‎فای می‎تواند با این هدست ارتباط برقرار کند، و تمام اپلیکیشن‎های عمومی‎ ویندوز 10 روی آن اجرا می‎شود. شما می‎توانید به منظور به اشتراک گذاری تجارب خود چند هدست را به یکدیگر متصل (حتی از طریق اینترنت) كنيد. 

مطلب پیشنهادی

آیا از عینک گوگل این شکلی استفاده می‌کنید؟+تصویر
عینک هوشمندی که ظاهری شبیه به یک عینک معمولی دارد

طول عمر باتری بر اساس نحوه استفاده شما از دستگاه می‎تواند بسیار متفاوت باشد، و این لزوما برای همه خوب نیست. شما حداکثر می‎توانید انتظار 5.5 ساعت را داشته باشید، اگر هم زیاد از HoloLens کار بکشید این زمان به 2.5 ساعت کاهش پیدا می‎کند. شما نمی‎توانید در تمام طول ساعات کاری از این هدست استفاده کنید. همچنین باتری و قیمت تمام شده دستگاه میدان دید شما را محدود می‎کند، این محدودیت در مدل اولیه این هدست معادل یک صفحه نمایش 15 اینچی با فاصله دیدی در حدود 60 سانتی‌متر است. مایکروسافت می‎گوید این میدان دید به مرور زمان گسترده‎تر می‎شود، بنابراین نباید امید خود را برای رسیدن به یک صفحه نمایش فوق‌العاده از دست بدهید.

از آنجا که هنوز HoloLens حتی به توسعه دهندگان هم عرضه نشده است، مدتی طول خواهد کشید تا شما بتوانید اطلاعات دقیق‎تری از چگونگی نحوه کار این دستگاه را به دست آورید. نکته عجيب دیگر این است که در نسخه نهایی خانگی این دستگاه قرار است تغییرات قابل توجه‎ای اعمال شود و ما امیدواریم این تغییرات در راستای بهبود عملکرد این چراغ جادو باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟