فیکس‌استارز
بزرگ‌ترین SSD جهان با ظرفیت 13 ترابایت معرفی شد
در ماه‌های پایانی سال 2015، شرکت‌‌های سامسونگ و سن‌دیسک از عرضه دیسک‌‌های جامد خود با ظرفیت‌های 10 و 13 ترابایت خبر داده بودند. اگرچه این خبر در زمان خود بازخورد زیادی داشت؛ امابه نظر می‌رسد رقبای سامسونگ از ماه‌ها قبل در تدارک عرضه مدل‌های پرظرفیت به بازارهای جهانی بوده‌اند. شاید نام فیکس‌استارز برای ما خیلی آشنا نباشد؛ اما این شرکت در روزهای اخیر جدیدترین مدل SSD‌ خود با ظرفیت 13 ترابایت را معرفی کرد.

1606683296_1_0.gif

قرار است این دیسک جامد که فیکس‌استارز نام Mammoth 13000M را برای آن برگزیده است، تا ماه آینده و فقط از طریق این شرکت در دسترس خریداران قرار گیرد. فیکس‌استارز درخصوص قیمت این محصول اظهار‌نظری نکرده است؛ اما با توجه به فرمول رایج "یک دلار به ازای هر گیگابایت"، به‌نظر می‌رسد ماموت 13000M با قیمتی نزدیک به 13 هزار دلار به فروش برسد. مطابق با اعلام شرکت فیکس‌استارز، سرعت خواندن و نوشتن دیسک جامد 2.5 اینچی این شرکت با برخورداری از رابط ساتا 6 گیگابایت به ترتیب 520 و 580 مگابایت در ثانیه خواهد بود.

معرفی اولین SSD‌ جهان با 13 ترابایت ظرفیت

همچنین این محصول 160 گرمی از تراشه‌های 15 نانومتری MLC شرکت توشیبا و کنترلر انحصاری شرکت فیکس‌استارز با اولویت افزایش سرعت متوالی خواندن و نوشتن داده‌ها، بهره می‌برد. سخنگوی فیکس‌استارز اعلام کرده که هدف‌گذاری این محصول، بازار استریم محتوای تصویری، تجهیزات پخش ویدئویی، تجهیزات تصویربرداری پزشکی، سیستم‌های تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و سیستمهای ارتباطی که به خواندن و نوشتن ترتیبی است با امکان دسترسی به بلوک‌های بزرگ داده‌ها خواهد بود. همچنین این SSD می‌تواند برای محاسبات علمی و ذخیره‌سازی داده‌ها در مراکز بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. بی تردید رونمایی این دیسک جامد پرظرفیت باعث می‌شود تا سازندگانی چون سامسونگ و سن‌دیسک که قرار بود در اوایل سال جدید میلادی، مدل‌های 4 تا 8 ترابایتی خود را برای کاربران خاص و سرورها معرفی کنند، به خط تولید مدل‌‌های 10 و 13 ترابایتی خود سرعت بیشتری ببخشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟