مایکروسافت به عمر اینترنت اکسپلورر 8 و 9 و 10 پایان داد
با آن‌که مرورگر اینترنت اکسپلورر هیچ گاه نتوانست به محبوبیت مرورگرهایی همچون فایرفاکس و کروم برسد، اما به دلیل این‌که به‌طور پیش فرض جزء یکی از مؤلفه‌های سیستم‌عامل ویندوز به شمار می‌رفت، توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار گرفت. اما مایکروسافت از استراتژی‌های خاصی در ارتباط با مرورگرهایش استفاده می‌کند. در این استراتژی مایکروسافت ابتدا کاربران را به سمت نسخه یازده مرورگر اینترنت اکسپلورر هدایت خواهد کرد و در ادامه سعی خواهد کرد به کاربران نشان دهد مرورگر مایکروسافت اچ برتری‌های بیشتری نسبت به اینترنت اکسپلورر دارد.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت آخرین وصله مربوط به نسخه‌های 8، 9 و 10 مرورگر اینترنت اکسپلورر را در قالب بسته End Of Life منتشر ساخت. از 12 ژانویه مایکروسافت دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی به عمل نخواهد آورد. اعلامیه End Of Life به این معنی است که اینترنت اکسپلورر دیگر هیچ‌گونه به‌روزرسانی امنیتی یا دیگر وصله‌های مرتب را دریافت نخواهد کرد. کاربرانی که همچنان از نسخه‌های تاریخ مصرف گذشته مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند ممکن است در آینده در معرض تهدیدات امنیتی، رخنه‌ها و حتی خطر هک شدن قرار داشته باشند. البته این موضوع بستگی به نرم‌افزاریی دارد که کاربران روی سیستم خود نصب می‌کنند. بیانه مایکروسافت به صراحت اعلام می‌کند زنجیره پشتیبانی از نرم‌افزارهای تولید شده توسط این شرکت تنها از نسخه 11 مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی می‌کنند. این برنامه‌ریزی مایکروسافت بخشی از طرح فراگیر این شرکت در ارتباط با هدایت مصرف کنندگان به سمت مرورگر مایکروسافت اچ است. مرورگری که در حال حاضر تنها در سیستم‌عامل ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار دارد.

مطلب پیشنهادی

10 مرورگر وب ناشناخته اما سبک و سریع
وب‌گردی با مرورگرهای مختلف

اگر به یاد داشته باشید نسخه آزمایشی مرورگر جدید مایکروسافت به نام پروژه اسپارتان منتشر شد. در ابتدا مایکروسافت سعی کرد در طراحی مرورگر مایکروسافت اچ مستقل از اینترنت اکسپلورر عمل کرده و بسیاری از مؤلفه‌های زیرساختی آن‌را از نو پیاده‌سازی کند، اما طبیعی است در بعضی از بخش‌ها از ظرفیت‌های مهندسی موجود در اینترنت اکسپلورر در ساختار مرورگر مایکروسافت اچ استفاده کرد. مایکروسافت اچ وعده داد به لحاظ "سرعت" و "قابلیت استفاده" که هیچ‌گاه نشانه‌ای از آن‌ها در مرورگر اینترنت اکسپلورر به چشم نخورد، دستاوردهای قابل توجهی را برای کاربران به ارمغان آورد. مرورگر جدید به‌طور ویژه‌ای با دستیار شخصی این شرکت کورتانا ادغام شده است. به‌طوری که توانایی خواندن فهرست‌ها، صفحات ذخیره شده و مقالات را دارد. همچنین ویژگی شاخص دیگر مرورگر مایکروسافت اچ در ارتباط با یادداشت‌نویسی روی صفحات وب است. یادداشت‌نویسی روی صفحات و به اشتراک‌گذاری آن یکی از ویژگی‌های قابل تعمل این مرورگر به شمار می‌رود. مایکروسافت در آگوست 2014 میلادی اعلام کرده بود که پشتیبانی از نسخه‌های 8، 9، و 10 مرورگر اینترنت اکسپلورر در ژانویه سال 2016 میلادی به پایان خواهد رسید. آن‌گونه که سایت کامپیوتر ورلد اعلام کرده است، تخمین زده می‌شود نزدیک به 340 میلیون نفر همچنان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند. با این‌ حال، تنها نیمی از این تعداد از نسخه‌های از تاریخ گذشته مرورگر اینترنت اکسپلورر همچنان استفاده می‌کنند. نسخه‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر کاربران را تشویق می‌کنند که مرورگر خود را به نسخه‌های جدیدتر به‌روزرسانی کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این‌باره به نشانی End Of Life مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟