یک کامپیوتر مینیاتوری که می‎تواند به یک سیستم حرفه‎ای تبدیل شود
CES 2016: مینی کامپیوتری با پردازنده اسکایلیک و تاندربولت 3
اینتل تنها شرکتی نبود که در نمايشگاه CES 2016 مینی کامپیوترهای خود را به معرض نمایش گذاشت. گیگابایت نیز کامپیوترهای مینیاتوری Brix این شرکت با پشتیبانی از پردازنده‎های نسل ششم اسکایلیک اینتل که قابلیت پردازش گرافیکی بهینه شده‎ای را به این دستگاه می‎دهد را معرفی کرد.

1606683296_1_0.gif

مینی کامپیوترهای Brix گیگابایت در اندازه مک مینی اپل ساخته شده است و مثل کامپیوترهای شخصی NUC به‎روزرسانی شده اینتل، با پردازنده‎های Core  پیکربندی شده‎اند. تمام این مدل‎ها با پردازنده گرافیک یکپارچه HD 520 اینتل همراه خواهند بود. Brix برای فضای ذخيره سازی خود از درایوهای حالت جامد M.2 پشتیبانی می‎کند و گزینه‎های ارتباطی آن شامل پورت‎های HDMI، USB 3.0، DisplayPort و Gigabit LAN است. گیگابایت می‎گوید Brix می‎تواند همزمان سه نمایشگر را اداره کند. برخی از مدل‎های Brix همچنین می‎توانند از درایوهای هارد دیسک 2.5 اینچی نیز برای فضای ذخيره سازی استفاده کنند.

پشتیبانی از Thunderbolt 3

مثل برنامه اینتل برای پشتیبانی از Thunderbolt 3 در کامپیوتر شخصی NUC، گیگابایت نیز در یک مدل سطح بالای Brix از طریق کانکتور USB-C قابلیت Thunderbolt 3 را نیز به این مینی کامپیوتر اضافه کرده است. این امکان قابلیت بسط پذیری Brix را مثل امکان اضافه کردن یک باکس گرافیک مجزای خارجی فراهم می‎کند. این راه حل ممکن است این مینی دسكتاپ را برای علاقمندان به بازی یا کاربران ایستگاه کاری که نیاز به گرافیک مجزا دارند و از طرفی کامپیوترهای شخصی کوچک را ترجيح می‎دهند، به یک انتخاب تبدیل کند.

گیگابایت در بیانیه خود اعلام کرد: پورت Thunderbolt 3 قابلیت‎هایی مثل Power Delivery 2.0 برای شارژ سریع دستگاه‎های خارجی، اتصال زنجيره‎ای بیش از 12 دستگاه به یکدیگر و پشتیبانی از DisplayPort 1.2 برای استفاده در مانیتورهای 4K را فراهم می‎کند. این پورت در مدلهای GB-BSi7T-6500 و GB-BSi5T-6200 موجود خواهد بود.

مینی کامپیوتر Brix را همچنین می‎توان به وسیله یک برکت نصب VESA به پشت مانیتور متصل کرد تا فضای میز کار شما را اشغال نکند. متصل کردن Brix به پشت مانیتور این امکان را برای کاربران تجاری فراهم می‎کند که یک کامپیوتر دسکتاپ یکپارچه ماژولار شبیه به Tiny PC لنوو را در اختیار داشته باشند.

گیگابایت هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه Brix به مصرف كننده را اعلام نکرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟