توازن میان کارایی و قیمت
17/10/1394 - 14:51
CES 2016: روتر بی‌سیم پرسرعت اما خوش قیمت دی-لینک + گالری عکس
همیشه این‌طور نیست که شرکت‌ها دنبال عرضه قدرتمندترین و رده بالاترین محصول خود در یک نمایشگاه باشند. یکی از اهداف شرکت‌ها جذب مشتری است و گاهی ارائه یک محصول جدید که میان کارایی و نیاز کاربران با قیمت توازنی برقرار می‌کند؛ آن‌ها را به هدفشان نزدیک‌تر خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

شرکت دی-لینک در نمایشگاه CES 2016 چندین محصول شبکه ارائه کرد که در این میان روتر DIR-879 چشم‌گیرتر بود. این شرکت که در سال گذشته سریع‌ترین روتر بی‌سیم دنیا را به نمایش گذاشت، امسال تصمیم گرفت یک محصول رده متوسط بازار عرضه کرد. روتر بی‌سیم جدید در رده AC1900 است. یعنی روی باند فرکانسی 5 گیگاهرتز سرعتی معادل 1300 مگابیت و روی باند 2.4 گیگاهرتز سرعتی 600 مگابیتی دارد. 

همان‌طور که می‌بینید از چهار آنتن خارجی بهره می‌برد و در پنل پشتی چهار درگاه شبکه اترنت و یک درگاه WAN یک گیگابیتی مشاهده می‌شود. دی-لینک برای کاهش قیمت از درگاه USB صرف‌نظر کرده است. این روتر به فناوری MU-MIMO مجهز نیست و احتمالا از MIMO 4x4 سود می‌برد که هریک از کانال‌های ارسال/دریافت اطلاعات روی یکی از انتن‌های خارجی تنظیم شده‌اند. 

این روتر برای ارائه یک کارایی خوب از چندین فناوری به‌روز مانند beamforcing و Smartconnect سود می‌برد. این فناوری‌ها سعی می‌کنند کلاینت‌ها را روی کانال‌های خلوت‌تر هدایت کنند و برای هر لینک ارتباطی یک پهنای‌باند حداقلی را تضمیم کنند تا سرعت و کارایی کاهش نیابد. این روتر با قیمت 50 دلار از ماه آینده در بازار موجود خواهد بود. دی-لینک علاوه بر روتر DIR-879 یک روتر دیگری از سری روترهای EXO خود به نام DIR-869 نیز رونمایی کرد که در رده AC1750 کار می‌کند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟