CES 2016: در سال 2016 دمای بدن را این‌طوری اندازه‌گیری کنیم
فناوری‌های مختص کودکان در نمایشگاه CES 2016 خودنمایی می‌کنند. از لباس‌های هوشمند نوزاد و پوشک‌های متصل به اینترنت که والدین را از خرابکاری فرزندشان مطلع می‌کند گرفته تا این دماسنج که تنها با قرار گرفتن بر روی شقیقه دمای بدن را نشان می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

خیلی‌ها معتقداند که بعضی کارها را بهتر است با همان شیوه‌های سنتی مرسوم انجام داد اما فناوری می‌تواند در تغییر ابزارهای بچه‌داری نقش به سزایی ایفا کند. در برخی حالات این دستگاه‌ها آنقدر کاربردی هستند که حتی برای بزرگسالان نیز کارایی دارند.

شرکت فرانسوی Withings یک دماسنج متصل به وای‌فای با نام Thermo عرضه کرده است که با نگه داشتن بر روی پوست کار می‌کند. این شیوه به والدین امکان می‌دهد تا بدون نیاز به بیدار کردن کودک در میانه‌های شب دمای بدنش را اندازه بگیرند. جالب اینجا است که در نمونه اولیه ارائه شده در نمایشگاه CES 2016، این دستگاه بر روی شیشقه‌های بزرگسالان هم کار می‌کند.

برای استفاده از این دماسنج کافی است سرخ‌رگ شقیقه را پیدا کنید که البته کار نسبتا آسانی است. اندازه‌گیری دمای بدن توسط سرخ‌رگ شقیقه از دقیق‌ترین طرق اندازه‌گیری محسوب شده و توسط سازمان‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوه نسبت به روش‌های دیگر مودبانه‌تر و بهداشتی‌تر است.

با آن‌که دماسنج‌های شقیقه‌ای دیگری از جمله BeWell و Exergen در بازار موجود هستند اما Thermo اولین دماسنج مجهز به وای‌فای است که در زمان سنجش دما نیاز به یک تلفن‌هوشمند ندارد و دما را مستقیما بر روی نمایشگر LED خود نمایش می‌دهد. Thermo در حالت عادی با رنگ سبز روشن می‌شود، دمای میانه را با رنگ نارنجی نشان می‌دهد و تب را با رنگ قرمز هشدار می‌دهد. در این دماسنج 16 حسگر مادون قرمز قرار گرفته که می‌توانند به سرعت شاهرگ را پیدا کرده و گرمای ساطع شده را اندازه بگیرند و آن را با دمای محیط مقایسه کنند.

Thermo سپس داده‌ها را جمع‌آوری کرده و مستقیما به برنامه مربوطه می‌فرستند. سپس دما‌های اندازه‌گیری شده ثبت و ضبط می‌گردند تا والدین در طول زمان بتوانند تغییرات را بررسی کنند (و در صورت لزوم به پزشک ارائه کنند). دماسنج Thermo در زمان عرضه در اواخر این فصل با قیمت 99.95 دلار بفروش خواهد رسید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟