دوربینی که قصد دارد زندگی روزانه شما را معنادار کند
دوربين پوشیدنی که دنیای پیرامون شما را تحت نظر می‌گیرد
شما هم احتمالا در مورد دوربين‎های پوشیدنی که توسط شرکت‎هایی مثل Narrative تولید می‎شوند، خبرهایی شنیده‎اید. این دوربين‎ها با گیره به لباس متصل شده و از زندگی روزانه شما عکس و فیلم تهیه می‎کنند. اخیرا یک نمونه از این گجت‎ها به نام MyMe از شرکت OrCam این ایده را به روشی جدید و کارآمدتر پیاده‌سازی کرده است.

1606683296_1_0.gif

به جای ضبط ساده تصاویر، این دوربين از هوش مصنوعی برای عکس العمل بلادرنگ به اطلاعات صوتی و تصویری استفاده می‎کند. MyMe شامل یک دوربين است که به وسیله یک گیره به لباس شما متصل مي‎شود و یک گوشی بلوتوث برای پخش اطلاعات دارد. این دستگاه می‎تواند کارهای مختلفی برای شما انجام دهد. به عنوان نمونه  برای هر فردی که شما ملاقات می‎کنید یک پروفایل ایجاد کرده و فورا آنها را به تلفن شما ارسال کند یا نموداری از چیزهایی که شما در طول روز می‎خورید تهیه کند. OrCam نام این توانایی را «توجه افزوده» گذاشته است. قابلیتی که اطلاعات مفیدی را در طول روز در اختیار شما قرار می‎دهد و امیدوار است باعث معنادارتر شدن تعاملات شما شود.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: دوربین پوشیدنی هم وارد بازار شد!

 MyMe یادآور عینک گوگل است. اگر چه این شرکت معتقد است این دستگاه کوچک پوشیدنی از مزایای حفظ حريم خصوصی بیشتری نسبت به عینک گوگل برخوردار است. این شرکت میگوید MyMe در واقع هیچ عکس و اطلاعاتی را ذخيره نمی‎کند و تمام کار آن در لحظه انجام می‎شود. دوربين آن نیز جلوی صورت شما نیست که باعث معذب شدن دیگران شود. هر چند احتمالا همچنان این سوال برای دیگران پیش می‎آید که چرا شما یک دوربين را به لباس خود متصل کرده‎اید و حتی اطمینان دادن به دیگران که شما قصد ندارید از آنها فیلم‎برداری کنید، سخت‎تر هم خواهد شد.

شرکت OrCam در ساخت MyMe از تجربيات دستگاه پوشیدنی اصلی خود که یک دوربين هوشمند برای کمک به افراد دارای اختلالات بینایی است استفاده کرده است. بنیانگذار این شرکت، آمنون شاشوا، شرکت Mobileye را نیز تاسیس کرده است، شرکتی که با تولید دوربين‎های داخل خودرو تجارت بزرگی را به راه انداخته است. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد MyMe در دسترس نیست، اما احتمالا در نمايشگاه CES چند روز آینده ما اخبار بیشتری را در مورد آن خواهیم شنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟