با استناد به ادعای آقای مدیر
تسلا دو سال تا عرضه خودروی خودران کاملا مستقل فاصله دارد
این روزها بسیاری از خودروسازان مشغول کار روی فناوری خودروهای خودران هستند، اما هیچ کدام هنوز اعلام نکرده‎اند که این فناوری دقیقا چه زمانی آماده بهره‌برداری است، به غیر از مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در این هفته، مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک می‎گوید شرکتش تنها دو سال تا آغاز به کار خودروی تمام خودکار خود فاصله دارد.

1606683296_1_0.gif

ماسک طی مصاحبه انجام گرفته با نشریه فورچن گفت: «ما قصد داریم سرانجام یک اتومبیل کاملا مستقل را توليد کنیم، و من فکر می‎کنم به طور میانگین ظرف دو سال آینده به این هدف خواهیم رسید.» او در ادامه افزود که تسلا تمام تجهيزات مورد نیاز برای انجام این را در اختیار دارد، اما آنها برای انجام این کار و سنجش آن در شرایط و محیط‎های مختلف نیاز به طی کردن آزمايشات زیادی دارند. هر چند ممکن است تنها دو سال تا تولید یک خودروی خودران کاملا مستقل توسط تسلا باقی مانده باشد، اما با توجه به سرعت کند طی شدن مقررات و مراحل قانونی برای صدور مجوز تردد این گونه از خودروها در جاده، ممکن است بین یک تا پنج سال (و یا بر اساس مقررات منطقه‎ای حتی بیشتر) زمان نیاز باشد تا ما عملا شاهد حضور آنها در جاده‎ها باشیم.

ماسک اضافه می‎کند: «این مشکل بسیار راحت‎تر از آنچه مردم تصور می‎کنند قابل حل است. اما شبیه به جورج هاتز و حل سه ماه مشکلش نیست، این بیشتر شبیه به دغدغه هزاران نفر است که ظرف دو سال برطرف خواهد شد.»

برای کسانی که جورج هاتز را نمی‎شناسند، او یک هکر است که یک خودروی خودران را در گاراژ خانه خود ساخته است و این گفته ماسک اشاره به مطلبی دارد که تسلا اخیرا در یک مقاله در بلومبرگ تحت عنوان «اصلاح» درباره هاتز و خودروهای خودران بیان کرده بود. در مقاله «اصلاح» تسلا نوشته بود که بسیار بعید به نظر می‎رسد که یک فرد به تنهایی و بدون توانایی در کسب اعتبار در بخش مهندسی بتواند یک سیستم هدایت مستقل برای یک اتومبیل را توليد کند. ‎برخی از خودروسازان و متخصصان این صنعت نظر ماسک در مورد ساده انگاری در مورد نگرانی‎های پیش روی فناوری اتومبیل‎های تماما مستقل را نگرشی گستاخانه قلمداد کرده‎اند.

کارمندان چندین شرکت خودروسازی، از ولوو تا جگوار، نگرانی خود را از اجرای بدون محدودیت فناوری تکمیل نشده خودروهای مستقل بیان کرده‎اند. یکی از مهندسان جگوار ابراز نگرانی کرده است که یک اشتباه انجام گرفته توسط تسلا در سیستم کنترل خودکار ناوبری می‎تواند کل این فناوری را برای یک دهه به تاخیر بیاندازد.

البته ما امیدواریم اگر تسلا واقعا توانایی این را دارد که یک سیستم هدایت کاملا مستقل را تنها ظرف دو سال به اتومبیل‎های خود اضافه کند، آمادگی بیشتری نسبت به زمان اولین عرضه سیستم کنترل خودکار ناوبری خود داشته باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟