قابل توجه طرفداران آی‎فون
دوآتشه‌های آی‌فون بدانند: آندرويد همچنان محبوب‎تر از iOS است
این روزها آی‎فون به یک نماد تجملاتی تبدیل شده است و اگر کسی یکی از آنها را در دستان خود داشته باشد دیگر به اصطلاح بار خود را بسته است، اما اگر از حق نگذریم این ساخته دست اپل مزایا و توانایی‎های زیادی نیز دارد. همه اینها باعث شده تا بسیاری تصور کنند آی‎فون محبوب‎ترین تلفن هوشمند است، اما اشتباه نکنید: آندروید همچنان در صدر جدول قرار دارد، حداقل ارقام این گونه نشان می‎دهد.

1606683296_1_0.gif

تحقيقات جدید منتشر شده توسط موسسه نیلسن نشان می‎دهد که در سه ماهه سوم سال 2015، 52.6 درصد از دارندگان تلفن هوشمند در آمریکا از تلفنی استفاده می‎کردند که سیستم‌عامل آندرويد گوگل را اجرا می‎کند. به عبارت ديگر، 42.7 درصد از تلفن‎های هوشمند استفاده شده سیستم‌عامل iOS اپل را استفاده می‎کردند.

مطلب پیشنهادی: هک شدن دستگاه‌های اندرویدی در یک چشم بر هم زدن، امکان‌پذیر شد

برای مدت زمانی طولانی آندرويد به عنوان معروف‎ترین سیستم‌عامل تلفن‎های هوشمند نه فقط در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان شناخته شده است. برخلاف آی‎فون‎های اپل، دستگاه‎های آندروید توسط مجموعه گسترده‎ای از شرکت‎ها (مثل سامسونگ، ال‎جی، هواوی و غیره) تولید می‎شود که بسیاری از آنها دستگاه‎های مقرون به صرفه‎ای نیز هستند. ارقام اخیر اعلام شده توسط سازمان بین المللی داده (IDC) نشان می‎دهد که آندرويد 82.8 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که سهم iOS تنها 13.9 درصد است.

تحقيقات نیلسن که تفاوت چندانی با سال گذشته یا سال 2013 نداشته است تا حدودی در زمان پر مخاطره اپل به انجام رسیده است. هفته گذشته، تحلیلگران با توجه به اشباع بازار انتظار کاهش عملکرد این شرکت در سال 2016 را داشتند. با وجودی که کوپرتینو طی سال‎های گذشته شاهد فروش بالای آی‎فون بوده است، اما استدلالی وجود داشت که نشان می‎داد این حرکت سریع سرانجام کند خواهد شد.

این شرکت از سود بی سابقه به دست آمده در پایان سال گذشته به واسطه عرضه آی‎فون 6 و 6 پلاس در چین بسیار خشنود بود، اما حالا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سهام اپل بدترین ماه خود را طی دو سال گذشته تجربه می‎کند. مسلما این شرکت همچنان با ارزش‎ترین برند موجود در سراسر دنیا است و نیازی به گفتن نیست که این شرکت از مهارت کافی برای یافتن راه‎های جديد برای فروش دستگاه‎هایش برخوردار است.

از طرف دیگر، علی‎رغم این که در مجموع اپل سهم کوچکتری از بازار را به نسبت آندرويد در اختیار دارد، باید به این نکته نیز توجه داشت كه این تنها یک شرکت است، در حالی که آندرويد بین چندین تولیدکننده مختلف تقسیم شده است. وقتی موضوع تعداد دستگاه‎های فروخته شده توسط یک شرکت مطرح باشد، اوضاع اپل خیلی بهتر است. تنها سامسونگ است که تلفن‎های بیشتری را فروخته است. آخرین آمار نیلسن بر اساس یک نظرسنجی ماهانه از 30,000 مشترک موبایل آمریکایی بالای 13 سال ارائه شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟