حرکت هوشمندانه دیگری از گوگل
افزایش 70 درصدی لود صفحات وب روی موبایل
گوگل به قابلیت جدیدی در مرورگر کروم خود برای دستگاه‎های موبایل دست یافته است که ممکن است بتواند تا 70 درصد در مصرف داده در موبایل شما صرفه جویی کند. چطور؟ با حذف عکس‎های موجود در صفحات وب.

1606683296_1_0.gif

این غول موتورهای جستجو و خدمات موبایل، وضعیت Data Saver موجود در مرورگر کروم خود را به دستگاه‎های آندروید نیز بسط داده است. اگر شما هم از یک ارتباط اینترنت کم سرعت استفاده می‎کنید و این قابلیت را در مرورگر خود فعال کرده‎اید، اکثر عکس‎های موجود در یک صفحه وب تا زمانی که شما دستور بارگذاری آنها را صادر نکنید غیرفعال خواهند شد و با این کار میزان قابل توجه‎ای در مصرف داده صرفه جویی خواهد شد.

البته شاید بتوان گفت که این اولین بار نیست که گوگل دست به ابداع یک چنین قابلیتی زده است. در تلفن‎های Nokia E63 که در سال 2008 روانه بازار شدند نیز قابلیتی شبیه به این وجود داشت. اما اضافه شدن دوباره چنین قابلیتی نشان می‎دهد که این شرکت به مشکلات اتصال به اینترنت که هنوز بسیاری از کاربران با آن درگیر هستند پی برده است. هر چند وجود چنین قابلیتی در کشورهای پیشرفته که با مشکل سرعت و پهنای باند درگیر نیستند ضرورتی ندارد، اما می‎تواند برای بازارهای نوظهور که سرعت اتصال به اینترنت در آنها بسیار پایین‎تر و هزینه تبادل داده بسیار بالا است ارزشمند باشد.

به همین دلیل نباید چندان غافلگير كننده باشد که گوگل ابتدا این قابلیت را در کشورهای هند و اندونزی ارائه کرده است، دو بازار نوظهور که منافع بالقوه بی‎شماری را برای این شرکت به همراه دارند.

گوگل تنها شرکت در زمینه فناوری نیست که سعی می‎کند موانع پیش روی ارتباطات کم سرعت را برطرف کند. فیسبوک نیز در یک اقدام به کارمندان خود توصیه کرده است که روزهای سه شنبه از اتصال اینترنت کم سرعت برای کارهای خود استفاده کنند تا مشکلات را بهتر درک کرده و بتوانند بهترین روش‎های خدمات رسانی به این گونه از بازارهای نوظهور را پیدا کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟