نوت‌بوک‌های اسکایلک بازار ایران: قدرت بیشتر در کنار مصرف کمتر
پردازنده‌های نسل ششم اینتل که به اسکایلک معروف‌اند، از راندمان بیشتری نسبت به نسل پنجم بهره می‌برند. پس از عرضه رسمی سری ششم، مادربردسازان مدل‌های متنوعی از محصولات سازگار با این پردازنده را عرضه کردند. حال نوبت به تولیدکنندگان نوت‌بوک رسیده تا پردازنده های اسکایلک را در محصولات جدید خود بکار گیرند. در روزهای گذشته ایسوس از عرضه نوت‌بوک‌های سری K مجهز به پردازنده‌های اسکایلک به بازارهای داخلی خبر داده است.

1606683296_1_0.gif

پس از مادربردهای Z170 با پشتیبانی از پردازنده‌های اسکایلک، حال نوبت به دستگاه‌های قابل حمل و کم مصرف رسیده تا میزبان پردازنده‌های نسل ششم اینتل باشند. به دنبال این راهبرد، شرکت ایسوس چند مدل از نوت‌بوک‌های جدید سری K خود را به بازار مصرف داخلی عرضه کرده است. دو مدل K556UB  و K556UF در پیکربندی‌های پردازشی Core M7/M5/M3 عرضه شده ‌اند که مصرف انرژی پردازنده آنها 4.5 وات است! مدل‌های جدید از 6 گیگابایت حافظه برخوردارند که امکان افزایش ظرفیت تا 16 گیگابایت نیز وجود دارد. تراشه گرافیکی مجتمع پردازنده قابلیت حمایت از 3 نمایشگر با وضوح تصویر 4K را خواهد داشت. طراحی نوت‌بوک‌های سری K با سه مدل کاور در رنگ‌ و طرح مختلف می تواند به لحاظ ظاهری، نظر سلایق گوناگون را برآورده سازد.

اما بنا به ادعای ایسوس، فناوری‌های انحصاری چون Eye Care در صفحه نمایش این نوت‌بوک‌ها بکار رفته که حفاظت از چشمان کاربر را تا 33 درصد افزایش می‌دهد. فناوری SonicMaster با بهبود کیفیت صدا و با استفاده از AudioWizard شش تنظیم مختلف صوتی را ارائه می‌کند. باتری نوت‌بوک‌های سری K لیتیوم پلیمر است و طبق اعلام سازنده، 2.5 برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یون شارژدهی و شارژگیری دارد. همچنین بکارگیری درگاه پرسرعت USB Type-C زمینه را برای نقل و انتقال اطلاعات با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه فراهم می کند. شایان ذکر است که پلتفرم اسکایلک اینتل با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته 30 درصد بیشتر از نسل گذشته کارآیی داشته و مصرف انرژی آن نیز 15 درصد کاهش یافته است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟