12/08/1394 - 18:49
کامپیوترها هم به کمک دِرون‌ها به پرواز درآمدند!
این روزها دِرون‌ها هر چیزی را از روی زمین بلند کرده و به پرواز درمی‌آورند. معروف‌ترین مسافران این روبات‌های پرنده کوچک دوربین‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری هستند. اکنون، شرکت DJI یک دِرون را مجهز به کامپیوتر و راهی آسمان کرده است.

1606683296_1_0.gif

نام این دِرون مجهز به یک کامپیوتر کامل Manifold و مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس اوبونتو 14.04 نسخه LTE است. یک پردازنده هشت هسته‌ای آرم و یک پردازنده گرافیکی بسیار سریع از سری کپلر انویدیا برای پردازش تصویر روی این کامپیوتر سوار شده است. امکانات ارتباطی کامپیوتر مورد نظر ما درگاه USB، درگاه شبکه اترنت، درگاه HDMI و چندین پورت کاربردی دیگر است. طبیعتاً این کامپیوتر مجهز به چندین سنسور مانند سنسور پرواز، مادون قرمز، اینفرارد و غیره هم هست. 

شرکت DJI کاربرد مشخصی برای این کامپیوتر هوایی اعلام نکرده است ولی مسلماً وقتی به فروش برسد و به دست کاربران خلاق، هکرها و دانشجویان رشته کامپیوتر بیفتد می‌تواند بسیار کاربردی شود. مثلاً با استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور می‌تواند تصویربرداری و پردازش تصویر را در همان فضا و با سرعت بالا انجام داد و بعد برای پایگاه‌های زمینی ارسال کرد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟