انحصارطلبی مرورگر مایکروسافت اچ؟!
مایکروسافت اجازه نمی‌دهد در ویندوز 10 از کروم و فایرفاکس استفاده کنید!
به نظر می‌رسد، مایکروسافت به آهستگی در حال تکرار داستان‌های گذشته است. زمانی که مایکروسافت در خصوص انحصارگرایی نرم‌افزارهایی همچون مدیاپلیر و اینترنت‌اکسپلورر مورد نکوهش قرار گرفته بود و داستان‌های طولانی را با اتحادیه اروپا داشت. ظاهرا تاریخ یک‌بار دیگر در حال تکرار است و مایکروسافت در نظر دارد به هر قیمتی شده کاربران را متقاعد سازد از برنامه‌های جدید ویندوز 10 استفاده کنند.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت از ترفند جدید و خاصی برای نگه داشتن کاربران ویندوز 10 در پلتفرم مایکروسافت اچ استفاده کرده است. به‌طوری که در نظر دارد تا حد امکان کاربران را از مرورگرهای فایرفاکس و کروم دور نگه داشته و مانع از مهاجرت آن‌ها به این مرورگرها شود. تصاویری که از جدیدترین پیش‌نمایش فنی ویندوز 10 (بیلد 10568) منتشر شده است، نشان می‌دهد غول نرم‌افزاری گزینه‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است تا به‌طور سریع برنامه‌های پیش فرض کاربردی خود را تغییر دهند.

اگر مایکروسافت اچ را به عنوان مرورگر پیش فرض خود انتخاب کرده باشید و در ادامه مرورگر کروم را نصب کنید، پنجره سوییچ پیش فرض ظاهر شده و به شما پیغام Give Microsoft Edge a Shot نشان داده می‌شود. در این پیام به‌طور برجسته به این موضوع اشاره شده است که با استفاده از مایکروسافت اچ توانایی یادداشت‌نویسی روی صفحات وب، ادغام‌سازی کورتانا و ویژگی reading view را در اختیار خواهید داشت. در این پیام به‌طور برجسته و بزرگ به کاربر اعلام شده است به برنامه دیگر سوییچ نکند و برنامه فعلی را مورد استفاده قرار دهد "Don’t switch and try now"، در ادامه مایکروسافت اچ باز شده و به مرورگرهای فایرفاکس و کروم اجازه نمی‌دهد، به عنوان مرورگر پیش‌فرض کاربر نصب شوند.

این تغییری است که می‌تواند واکنش جدی سازندگان مرورگرها را به همراه داشته باشد. موزیلا، سریعا به این اقدام مایکروسافت واکنش نشان داده و اعلام کرده است، این‌ ترفند مانع از جایگزین کردن ساده و راحت مرورگر فایرفاکس به جای مرورگرهای دیگر می‌شود و کار را برای کاربران سخت می‌کند. این شرکت همچنین یک ویدیو آموزشی را برای کاربران فایرفاکس آماده کرده است که در آن نحوه باز گرداندن و جایگزین کردن برنامه‌ها را همراه با تنظیمات موجود در برنامه‌های کاربردی نشان می‌دهد. در این ویدیو موزیلا مراحل اضافی‌تری که کاربران برای سوییچ کردن باید مورد استفاده قرار دهند را آموزش داده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت مشابه همین رویه را برای برنامه‌های موزیک و تصویر در نظر گرفته است. اگر سعی در سوییچ کردن برنامه‌های پیش فرض داشته باشید، پنجره‌ای ظاهر شده تا شما را متقاعد سازد از برنامه از پیش ساخته شده Groove Music استفاده کرده یا به آن سوییچ کنید. این تغییر در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 10 که قرار است در چند هفته آینده در اختیار کاربران قرار گیرد، اعمال خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که مایکروسافت دقیقا همان چیزی که اکنون در تصاویر منتشر شده است را در نسخه رسمی و نهایی به‌روزرسانی پیاده‌سازی کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟