07/08/1400 - 04:25
از این پس فیس‌بوک را با نام متا (Meta) صدا بزنید
تقریبا نزدیک به یک هفته قبل، سایت خبری تحلیلی ورج به نقل از منابع آگاه درون شرکت فیس‌بوک اعلام کرد، این غول بزرگ شبکه‌های اجتماعی در نظر دارد در هفته آینده و همزمان با کنفرانس سالانه کانکت این شرکت که ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود، تغییر نام دهد. البته در آن زمان مارک زاکربرگ و مدیران ارشد فیس بوک در واکنش به این خبر اعلام کردند درباره شایعات اظهارنظر نمی‌کنند.

1606683296_1_0.gif

تغییر نام یک حرکت استراتژیک

این خبر در شرایطی اعلام شد که فیس بوک با پرونده حقوقی سنگینی از سوی دولت آمریکا در ارتباط با شیوه‌های کسب و کارش روبرو شده است. به‌طوری که نمایندگان هر دو حزب این شرکت را زیر فشار سنگینی قرار داده‌اند تا موضع خود در ارتباط با سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، نقص حریم خصوصی و موارد این چنینی را اعلام کند. البته تغییر برند با هدف توسعه خدمات، برای شرکت‌های سیلیکون ولی چندان عجیب نیست.

گوگل در سال 2015 میلادی تصمیم گرفت شرکت بزرگی به‌نام آلفابت را به عنوان یک شرکت هولدینگ تاسیس کرد تا فراتر از کسب و کار جست‌و جو و تبلیغات توسعه پیدا کرده و بر کسب و کارهای دیگری از واحد خودروی خودران و فناوری سلامت تا فراهم کردن خدمات اینترنت در مناطق دوردست نظارت کند. البته تغییر نام و پدید آوردن شرکتی دیگر که شرکت مادر نام دارد دلیل دیگری نیز دارد و برای این است که مانع از شکسته شدن شرکت بزرگ‌تر به شرکت‌های کوچک‌تر شوند، زیرا بر مبنای قوانین ایالات متحده، شرکت‌هایی که بیش از اندازه به لحاظ اقتصادی و تجاری بزرگ شوند مجبور هستند به شرکت‌های اقماری کوچک‌تری شکسته شوند.

متاورس دلیل این تغییر نام استراتژیک

اقدام برای تغییر برند منعکس کننده تمرکز فیس‌بوک به ساخت متاورس است. دنیای آنلاینی که در آن افراد می‌توانند از دستگاه‌های مختلف برای حرکت و ارتباط در یک محیط مجازی استفاده کنند. فیس بوک در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه گذاری سنگینی انجام داده و در نظر دارد نزدیک به سه میلیارد کاربر در سراسر جهان را از طریق دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی به یکدیگر متصل کند.

این شرکت برای کمک به ساخت متاورس، به دنبال جذب نزدیک به 10 هزار متخصص از اتحادیه اروپا در پنج سال آینده است. تقریبا چند ماهی است که فیس‌بوک به‌طور تلویحی در مورد متاورس و مزایای یک شبکه جهانی کاملا مجازی صحبت می‌کند. این کلمه که اولبه بار سی سال پیش در یک رمان تخیلی به آن اشاره شده از سوی شرکت‌های دیگر فناوری مثل مایکروسافت نیز به کار گرفته شده است.

مقاله پیشنهادینگاهی به Horizon Workrooms فیس‌بوک و آنچه از فراجهان می‌دانیم

meta نام جدید فیس‌بوک 

یک هفته پیش کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که فیس‌بوک قصد دارد از نام احتمالی Horizon  به عنوان نام برند جدید استفاده کند. اما امروز مشخص شد که فیس بوک در راستای همسویی با واقعیت مجازی و افزوده از نام جدیدی به‌نام متا Meta استفاده کرده است.

به‌طوری که از این پس باید به جای فیس‌بوک از نام متا برای توصیف این شبکه اجتماعی استفاده کنید. زاکربرگ در اظهارات خود برای معرفی نام جدید این شرکت، این‌گونه فیس بوک را توصیف کرد: «ما شرکتی هستیم که فناوری‌های ارتباطی را تولید می‌کنیم. همراه یکدیگر ما سرانجام می‌توانیم مردم را در مرکز فناوری خود قرار دهیم و همچنین همراه با یکدیگر ما می‌توانیم اقتصاد خلاق بسیار بزرگ‌تری را پایه بگذاریم. تا به این طریق چیزی که هستیم و چیزی که امید داریم بسازیم را بازتاب دهیم.» لازم به توضیح است که زاکربرگ در حال حاضر آی‌دی @meta  را روی توییتر در اختیار دارد. علاوه بر این او مالکیت دامنه www.meta.com را نیز دارد که اکنون کاربران با ورود به آن به یک صفحه جدید خوش آمدگویی از شرکت فیس بوک همراه با تغییرات جدید مواجه می‌شوند.

زاکربرگ مدتی یک هفته قبل در مصاحبه با سایت ورج اعلام کرد که فیس بوک در سال‌های آتی از یک شبکه اجتماعی صرف به شرکتی تبدیل خواهد شد که بیش از هر چیز به دلیل واقعیت جایگزین یا همان متاورس شناخته خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟