جریمه 9000 دلاری در انتظار پرواز در محدوده غیر مجاز
مزاحمان جدید آتش‌نشانی: پرواز ممنوع پهپادها بر فراز جنگل‌های استرالیا
علاوه بر دمای بالا، باد و شرایط خشک، تابستان امسال آتش‌نشانان استرالیایی باید نگران یک چیز دیگر هم باشند: روبات‎های پرنده. برخورد هوا بین یک هواپیمای بدون سرنشین تفریحی‎ و یک هواپیما یا هلیکوپتر آتش‌نشانی می‎تواند ویرانگر باشد و روبات‎های پرنده‎ای که در محدوده حریم هوایی اطراف آتش‌سوزی مشغول پرواز هستند می‎توانند باعث مزاحمت و اختلال در تلاش‎های امدادی هواپيماها شوند.

1606683296_1_0.gif

سازمان ایمنی هواپيمایی کشوری استرالیا (CASA) با برپایی یک کمپین اعلام هشدار در رسانه‎های اجتماعی قصد دارد تا قبل از اینکه فصل آتش‌سوزی جنگل‎ها در این کشور به وضعیت جدی تبدیل شود به مقابله با این مشکل بپردازد. این سازمان هشدار داده است که در صورت مشاهده پرواز روبات‎های پرنده در نزدیکی مناطق آتش سوزی، کاربران آنها به دلیل به مخاطره انداختن هواپيماهای امداد و نجات و جان آتش نشانان با جریمه‎های سنگین مواجه خواهند شد.

سخنگوی CASA پیتر گیبسون اعلام کرد مسئولین دولتی بعد از رخ دادن تعدادی از حوادث ناشی از حضور روبات‎های پرنده در اطراف مناطق درگیر با آتش‌سوزی در تابستان گذشته، با حضور در سازمان ایمنی هواپيمایی کشوری استرالیا نگرانی خود را در مورد این مشکل بیان کردند. او همچنین با اشاره به گزارشات نگران کننده‎ اعلام شده حاصل از مشکلات به وجود آمده توسط روبات‎های پرنده اسباب بازی که در فصل آتش سوزی اخیر ایالات متحده به وقوع پیوسته بود اضافه می‎کند: « رخ دادن چنین اتفاقاتی در آنجا می‎تواند اینجا (استرالیا) هم تکرار شود.»

طبق گزارش ان‎بی‎سی، در زمان به وقوع پیوستن آتش‌سوزی جنگل‎های کالیفرنیا در ماه جولای، خدمات جنگل‌داری ایالات متحده اعلام كرد که روبات‎های پرنده دیده شده در این مناطق باعث شدند تا تعدادی از هواپيماهایی که برای امداد رسانی آماده اعزام بودند مجبور شوند با تاخیر به پرواز درآیند و همین امر باعث تاخیر قابل توجه‎ای در مهار این آتش سوزی شد.

گیبسون معتقد است که کاربران روبات‎های پرنده با کنجکاوی‎های بیش از اندازه خود می‎توانند در به وقوع پیوستن آثار مخرب ناشی از حوادث آتش سوزی جنگل‎ها نقش داشته باشند. او می‎گوید: «من تصور نمی‎کنم تنها به صرف گرفتن عکس یا فیلم‎برداری از چیزی به اسم حوادث دیدنی بتوان آثار مخرب فناوری در ارضای کنجکاوی را توجیه کرد.»

ارزان شدن و قابل دسترس بودن بیشتر روبات‎های پرنده این خطر را نیز در پی دارد که تعداد استفاده کنندگان آماتور از این دستگاه نیز به طور قابل ملاحظه‎ای افزایش پیدا کند. گیبسون می‎گوید: «ما این روزها بیشتر از همیشه شاهد روبات‎های پرنده هستیم، بنابراین باید به دنبال راهکاری برای آموزش همگانی در مورد روش استفاده از این فناوری باشیم.»

در حالی که او اعتراف می‎کند که شناسایی فردی که روبات پرنده را به پرواز درآورده می‎تواند مشکل باشد، اما می‎گوید در صورتی که فرد مجرم توسط CASA دستگیر شود، می‎تواند به جرم به خطر انداختن اموال عمومی‎ و هواپيماهای امدادگر تا 9000 دلار جریمه شود. در مواردی هم که خطر محرز تشخیص داده شود، احتمال اتهامات جنایی نیز وجود دارد.

طبق ضوابط فعلی CASA، روبات‎های پرنده‎ای که از آنها برای تفریح استفاده می‎شود باید در دید مستقیم نگه داشته شوند و نباید کمتر از 30 متر به وسایل نقلیه، قایق‎ها، ساختمان‎ها و مردم نزدیک شوند و حداقل فاصله مجاز با فرودگاه برای این ابزار سرگرمی 5.5 کیلومتر است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟