خداحافظی ناگهانی با Control Panel
تا فرصت باقی است از کنترل پنل ویندوز 10 استفاده کنید
بسیاری از ما خاطرات زیادی با Control Panel سنتی ویندوز داریم. Control Panel یکی از قدیمی‌ترین مؤلفه‌های ویندوز به شمار می‌رود که با گذشت سالیان متمادی هنوز هم جایگاه خود را در سیستم‌عامل ویندوز حذف کرده است، اما به‌نظر می‌رسد در آینده‌ بسیار نزدیک این روند تغییر پیدا کرده و ما برای همیشه با این مؤلفه قدیمی و محبوب خداحافظی کنیم.

1606683296_1_0.gif

ویندوز 8 در شرایطی در اختیار کاربران قرار گرفت که مایکروسافت برای راضی نگه داشتن دو گروه کاربران سنتی و کاربران دستگاه‌ها لمسی یک استراتژی عجیب و متفاوت را در پیش گرفت. اگر تجربه کار با ویندوز8 را داشته باشید به خوبی اطلاع دارید که این سیستم‌عامل دسترسی به تنظیمات ویندوز را به دو روش در اختیار کاربران قرار می‌داد.

مطلب پیشنهادی: سیستم پیشنهادی؛ کامپیوتری 495 دلاری مناسب ویندوز 10

در یک طرف برنامه سنتی و قدیمی Control Panel وجود داشت که عمدتا کاربران دسکتاپ از آن استفاده می‌کردند و در طرف دیگر برنامه جدید Setting بود که رابط کاربری آن ویژه کاربران دستگاه‌های لمسی طراحی شده بود. اما این سبک ار عرضه نقطه نظرات منفی بسیاری را به وجود آورد. اول آن‌که بسیاری از کاربران رابط کاربری برنامه‌های مدرن ( برنامه‌های مترو) را بیش از اندازه پیچیده دانستند و آن‌را به کل کنار گذاشتند، به‌طوری که در نهایت این برنامه‌ها یک شکست تجاری را تجربه کردند. 

دوم آن‌که وجود دو برنامه مدیریتی در کنار هم باعث شد کاربران به سمت برنامه‌ای که ساده‌تر است متمایل شوند. مایکروسافت با عرضه ویندوز 10 یک‌بار دیگر همان سیاست قبلی را در پیش گرفت، با این تفاوت که این‌بار مایکروسافت تغییرات اساسی را در برنامه Settings به وجود آورد. به‌طوری که پیچیدگی‌های نسخه ویندوز 8 را نداشت و تنظیمات آن به شیوه کاربردی‌تری مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این دو برنامه اکنون در ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار دارد، اما در آینده این احتمال وجود دارد که اوضاع دست‌خوش تغییراتی شود. براندون لبلانک مدیر ارشد برنامه‌ها و Gabe Aul مدیر برنامه اینسایدر که بسیاری از ما با پست‌های ارسالی او آشنا هستیم و هر از چندگاهی ایمیلی‌هایی را برای اینسایدرها ارسال می‌کند، به تازگی در واکنش به سؤالی که توسط اینسایدرها در توییتر مطرح شده بود، این‌گونه پاسخ داند: «در حال حاضر صحبت‌هایی در کارگروهای مرتبط با سیستم‌عامل ویندوز در جریان است که درباره آینده Control Panel و برنامه مدرن Settings تصمیم‌گیری خواهند کرد.»

 

@billybobjoe2211 @GabeAul Settings will eventually supersede Control Panel. Some stuff not moved over. But haven't had to use CP in months.

— Brandon LeBlanc (@brandonleblanc) October 4, 2015

@billybobjoe2211 @brandonleblanc Having two separate implementations means more code complexity and disk/mem usage. Getting to one is leaner

— Gabriel Aul (@GabeAul) October 4, 2015

Gabe Aul صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: « بررسی دقیق نشان داده است که هر دو برنامه از کدهای یکسان و مشترکی استفاده می‌کنند که همین موضوع نه تنها پیچیدگی زیادی را به وجود آورده است، بلکه منابع سیستمی همچون حافظه اصلی و دیسک را بیهوده مورد استفاده قرار می‌دادند. به این ترتیب؛ ما یک برنامه کاربردی واحد را با یک الگوی مشخص در ماه آینده به وجود خواهیم آورد. همان‌گونه که لبلانک به آن اشاره کرده است. در حال حاضر یکسری از تنظیمات Control Panel همچنان در این برنامه کاربردی قرار دارند و به درون برنامه مدرن Settings وارد نشده‌اند، زمانی که این فرآیند کامل شود، مایکروسافت به احتمال بسیار زیاد Control Panel را از بیلد بعدی ویندوز 10 حذف خواهد کرد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟