رونمایی از دستاوردهای مایکروسافت آغاز شد
گزارشی از مراسم مایکروسافت: 110 میلیون کاربر ویندوز 10؛ خانواده لومیای 950 و سرانجام سرفیس پرو 4
نزدیک به نیم ساعت پیش کنفرانس مایکروسافت آغاز شد. سایت‌های معتبر خبری در حال پوشش زنده این اخبار هستند. مایکروسافت در جریان برگزاری این کنفرانس به معرفی دستگاه‌ها و تجهیزاتی خواهد پرداخت که قلب تپینده آن‌ها ویندوز 10 است. همه ژورنالیست‌های بخش فناوری سایت‌ها در انتظار حداقل دو اسمارت‌فون لومیا، دو دستگاه سرفیس، هولولنز، اخبار مرتبط با اکس باکس و خیلی اتفاقات دیگر هستند. بنابر گزارش های منتشر شده از سوی مایکروسافت نزدیک به 3.5 میلیارد نفر تاکنون از سورفیس استفاده کرده‌اند.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در شرایطی مراسم خود را آغاز کرده است که بسیاری از ما خود را آماده عرضه دستگاه‌های جدید مایکروسافت همچون لومیا 950، 550 و به ویژه سرفیس پرو 4 کرده‌ایم. مایکروسافت برای پوشش 95 دقیقه‌ای این کنفرانس خبری یک اینترنت وای فای را در اختیار ژونالیست‌ها و مخاطبان قرار داده است. در آغاز این مراسم فرانک شاو از مدیران اجرایی مایکروسافت به حضار خوش‌آمد گویی کرد. به دلیل این‌که این کنفرانس با محوریت ویندوز 10 در حال برگزاری است؛ مایکروسافت دعوت‌نامه‌های ویژه‌ای برای اینسایدرها ارسال کرده است. در اول کنفرانس تری مایرسن، رهبر کارگروه ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت به روی صحنه رفت و با اعلام این‌که نزدیک به 10 هفته از عرضه رسمی ویندوز 10 گذشته است اعلام کرد ویندوز 10 به‌طور اعجاب‌انگیزی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در آماری که از سوی مایرسن اعلام شد، تا این تاریخ ویندوز 10 روی بیش از 110 میلیون دستگاه نصب شده است. نکته جالب دیگری که مایرسن به آن اشاره کرد به مرورگر مایکروسات اچ باز می‌گردد. بنابر گزارش‌های تحلیلی مایکروسافت، تاکنون بیش از 650 میلیارد صفحه وب توسط مرورگر مایکروسافت اچ مورد بازدید قرار گرفته است.

گزارش‌های ارائه شده از سوی مایرسن نشان می‌دهد شرکای تجاری مایکروسافت استقبال خوبی از ویندوز 10 به عمل آورده‌اند به‌طوری که سایت‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام بسیاری از برنامه‌های خود را به مدل برنامه‌‌های یونیورسال تبدیل کرده‌اند. بر همین اساس برنامه جدید اینستاگرام بر پایه ویندوز 10 طراحی شده است. این در حالی‌که این برنامه از دو سال قبل تاکنون هیچ به‌روزرسانی را شاهد نبوده است.

 

عرضه ایکس باکس وان جدید در تاریخ 20 اکتبر با ظرفیت ذخیره‌سازی 1 ترابایت و به قیمت 499 دلار از خبرهای خوشحال کننده مایرسن برای دوست‌داران این کنسول محبوب بازی است. در پیش‌نمایشی که مایرسن از بازی تام‌رایدر به حضار نشان داد، همگان به تعامل خوب کنترلر اکس‌باکس جدید با ویندوز 10 پی بردند. در ادامه مایرسن به معرفی هولولنز مایکروسافت پرداخت. مایکروسافت در طول سال جاری با شرکای بزرگ صنعتی خود روی موتور مجازی هولولنز کار کرده است، پیش‌نمایش ارائه شده از سوی مایکروسافت به خوبی بیان‌گر این حقیقت است. رونمایی از بازی جدید Project Xray از دیگر خبرهای جذاب این مراسم است. این بازی به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران در هر اتاقی توانایی استفاده از این بازی مبتنی بر واقعیت مجازی را دارند. مایکروسافت سرانجام در جریان این کنفرانس به معرفی خانواده لومیا پرداخت. سرانجام لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال از سوی مایکروسافت معرفی شد. با توجه به آن‌که ویندوز 10 در طول این هشت هفته روی بیش از 110 میلیون دستگاه نصب شده  است، این احتمال وجود دارد که ویندوز موبایل نیز راه موفقیت‌آمیز ویندوز 10 را ادامه دهد.

این دو اسمارت‌فون با صفحه‌نمایش‌های 5.2 اینچی و 5.7 اینچی، دوربین 20 مگاپیکسلی، با فلش طبیعی LED RGB، زوم اپتیکال مناسب، صفحه‌نمایش‌های OLED با تراکم پیکسلی 518ppi در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. این گوشی‌ها توانایی فیلم‌برداری 4k را دارند. پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی، پشتیبانی از درگاه USB Type-C، بهبود عملکرد باتری از جمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شوند کاربران تمایل داشته باشند این گوشی‌های را در جیب خود قرار دهند. برای اولین بار نسخه بتا ویژگی امنیتی windows Hello روی این گوشی‌های قرار گرفته است. درست به همان شکلی که  ویندوز 10 روی کامپیوترهای شخصی توانایی شناسایی صاحب خود را دارد، در گوشی‌های جدید نیز می‌توانید از این فناوری امنیتی پیشرفته استفاده کنید. کاشی‌های رابط کاربری ویندوزموبایل عملکردی مشابه با دکمه شروع دارند. هر چند مایکروسافت سعی کرده است برنامه‌های ایمیل و ورد را برای موبایل تبدیل به برنامه‌‌های یونیورسال کند اما کاربران همچنان می‌توانند از نسخه محلی آن استفاده کنند. در ویندوز 10 ویژه موبایل از ترکیب کلیدهای Alt+Tab برای سوییچ کردن مابین برنامه‌های آفیس می‌توانید استفاده کنید. این گوشی‌ها در نوامبر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. بنابر اعلام مایکروسافت لومیا 550 به قیمت 139 دلار و لومیا 950 ایکس ال به قیمت 649 دلار در ماه نوامبر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. اما سؤال این است که آینده تلفن‌های همراه به کجا خواهد رسید؟ مایکروسافت بر این باور است که اسمارت‌فون‌ها کامپیوترهای شخصی آینده خواهند بود.

مایکروسافت در جریان این مراسم همچنین به معرفی قدرت بلامنازع تبلت‌ها سورفیس پرو 4 پرداخت. سورفیس جدید مجهز به به پردازنده نسل ششم اینتل بوده که از 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. سورفیس جدید مجهز به یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی بوده که از تراکم پیکسلی 267ppi  بهره می‌برد. مدل جدید همچنین به فناوری PixelSense مجهز شده است. تعامل کورتانا با قلم سورفیس جدید در نوع خود جالب توجه است.

تا ساعتی دیگر به طور مفصل درباره هریک از این محصولات گزارش‌هایی روی سایت شبکه منتشر می‌کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟