کنترل برنامه‌ها به شیوه صوتی
در آندروید مارشمالو با صدا برنامه‌ها را کنترل کنید
ما چند ماهی است آندروید نسخه ششم ملقب به مارشمالو را به صورت آزمایشی به کار گرفته‌ایم و با ویژگی‌های مختلف آن آشنا شدیم، اما گوگل همچون شرکت‌های بزرگ فناوری سعی کرد چند برگ برنده اصلی خود را تا زمان رویداد بزرگ نکسوس نگه دارد.

1606683296_1_0.gif

تعاملات صوتی مسیر خود را پیدا کردند

شاید یکی از مهم‌ترین توانایی‌های جدید سیستم‌عامل جدید در ارتباط با تعاملات صوتی قرار دارد. ویژگی جالب توجهی که بدون شک مشتاقان زیادی پیدا خواهد کرد. دستیار دیجیتال گوگل Google Now نه تنها دستورات را سریع‌تر از گذشته اجرا می‌کند، بلکه این توانایی را دارد تا با استفاده از فرامین صوتی برنامه‌ها را کنترل کند. به‌طور مثال، اگر از آندروید مارشمالو درخواست کنید، فرمانی نظیر Play NPR را اجرا کند (ok Google, listen to NPR)،  برنامه NPR One اجرا خواهد شد و در ادامه از شما سؤال می‌کند تمایل دارید به چه چیزی گوش کنید. عرضه این ویژگی جدید از سوی گوگل این توانایی را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا چنین قابلیتی را به صورت یک ویژگی صوتی رایگان و دم دستی در برنامه‌هایشان وارد کنند. در شرایط کنونی هر دو شرکت گوگل و اپل در زمینه دستیاران شخصی به مرحله‌ای از تکامل رسیده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های صوتی را به سیستم‌عامل‌های خودشان آندروید و iOS اضافه کنند، اما اگر توسعه‌دهندگان واقعا در نظر دارند تا فرمان‌های صوتی جدیدی را در برنامه‌های کاربردی خود اضافه کنند بدون شک گوگل در مقابل سیری حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. همچنین ویژگی Now on Tap در داخل برنامه‌های کاربردی به جستجو به پردازید، برای این منظور لازم است درون برنامه‌های کاربردی دکمه Home را نگه دارید.

مکان اعلان‌ها تغییر یافته است

از دیگر ویژگی‌های جدید، می‌توان به تغییراتی که در بخش notification اعمال شده است اشاره کرد، به‌طوری که اعلان‌ها از بخش بالای صفحه به پایین صفحه آمده‌اند، شبیه به کاری که اپل پیش‌تر انجام داده بود، از دیگر تغییرات سیستم‌عامل جدید می‌توان به پیمایش‌گر قرار گرفته در صفحه اصلی و بهبود فرآیند جستجو که سریع‌تر از قبل شده و همچنین امکان جستجو در صفحه قفل اشاره کرد. (برای این منظور کافی است یکی از گوشه‌ها را با انگشت خود لمس کیند.)

عمر باتری بهبود می‌یابد

ویژگی جدید Doze همراه با یکسری راهکارهایی در زمینه بهبود باتری دستگاه‌های آندروید عرضه شده و نه تنها باعث افزایش طول عمر باتری شده است، بلکه زمانی که از گوشی استفاده نمی‌شود آن‌را به وضعیت sleep نیز می‌برد. گوگل ادعا می‌کند با اضافه شدن ویژگی Doze، طول عمر باتری در نکسوس 5 به میزان 30 درصد افزایش پیدا کرده است. آندروید مارشمالو از هفته آینده در دسترس دستگاه‌های نکسوسی قرار خواهد گرفت. همانند سال‌های قبل دارندگان دستگاه‌های آندرویدی مدل‌های مختلف باید تا زمانی که سازندگان اسمارت‌فون‌ها این به‌روزرسانی را آماده می‌کنند صبور باشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟