فهرست محدود شرکت‎های علاقمند
حدس بزنید خریدار شرکت سیتریکس کیست؟
محصولات شرکت سیتریکس بیشتر در محیط‎های سازمانی مورد استفاده قرار می‎گیرد. سال گذشته درآمد این شرکت به 3.4 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل از آن رشدی 8 درصدی را نشان می‎داد. اگر مالکان شرکت Citrix Systems قصد فروش آن را داشته باشند، تعداد کمی‎ شرکت هستند که دلیل موجهی برای خرید آن دارند.

1606683296_1_0.gif

این شرکت در سال 1989 تاسیس شد و با وجود رقبای متعدد با موفقیت مسیر پیش روی خود را طی کرد. اما حالا بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران به سیتریکس فشار ‎آورده‎اند تا اقدام به فروش یا تخلیه دارایی‎های این شرکت کند. علی‎رغم این که رونق سیتریکس در حوزه نسبتا محدودی از فناوری شکل گرفته است، اما با وجود حفظ یک رابطه کاری خوب و همکاری مستمر با مایکروسافت، قطعا سیتریکس در فناوری دسكتاپ از راه دور جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. شایعه شده است که شرکت Dell به سیتریکس علاقه نشان داده است، اما تحلیلگران می‎گویند شرکت‎های دیگری نیز هستند که انگیزه زیادی برای خرید آن دارند.

مطلب پیشنهادی: گرگ‌های خیابان فناوری

در حال حاضر جدی‎ترین تهديد برای سیتریکس توسعه روش‎های جایگزین دسترسی به اطلاعات است. با گسترش محاسبات موبایل و کلاود، این بازار در حال تغییر است. یکی از تحلیلگران فورستر به نام دیوید جانسون می‎گوید: «علاوه بر اینکه که اپلیکیشن‎ها به سمت نرم‌افزار مبتنی بر خدمات یا SaaS در حال تغییر مسیر هستند، آنها در حال سازگار شدن با انواع پلتفرم‎ها نیز هستند. و این به این معنا است که این اپلیکیشن‎ها دیگر تنها متکی به ویندوز نیستند و از طریق یک مرورگر و به طبع آن در طیف گسترده‎تری از سیستم‌عامل‎ها کار خواهند کرد.»

جانسون می‎گوید: «این پلتفرم‎های جایگزین قدری از ارزش مالی سیتریکس کم خواهد کرد.» اما از آنجا که سیتریکس خود را با این تغییر در پلتفرم هماهنگ کرده است، همچنان به عنوان یک رقیب سرسخت در محیط های دسکتاپ برای مایکروسافت و وی‌ام‌ویر و همچنین مجازی‌سازی سرور باقی مانده است.

اما تحلیلگران از دیدگاه مشتری نگران سیتریکس نیستند. یکی از تحلیلگران Pund-IT به نام چارلز کینگ می‎گوید: «تجارت آنها همچنان از ثبات کافی برخوردار است. دو شرکتی که احتمالا بیشترین تناسب را با سیتریکس دارند دل و اچ‌پی هستند. هر دو شركت روابط بسیار عمیقی با مایکروسافت داشته و نقش عمده‎ای نیز در بازار دارند.»

کینگ معتقد است که احتمالا شرکت دل علاقه بیشتری نسبت به اچ‌پی از خود نشان خواهد داد و این تنها به این دلیل است که اچ‌پی بخش کامپیوتر شخصی را از خدمات و محصولات بازرگانی خود جدا کرده است و راه زیادی برای سر و سامان دادن به اوضاع داخلی خود پیش رو دارد. برای نمونه، هم دل و هم اچ‌پی مشغول فروش تین‌کلاینت‎ها و دستگاه‎هایی هستند که به منظور کار در محیط‎های دسکتاپ مجازی طراحی شده‎اند. جانسون می‎گوید: اما دو شركت دیگر که ممکن است به سیتریکس علاقمند باشند، مایکروسافت و وی‌ام‌ویر هستند. جانسون می‎گوید: «من تصور نمی‎کنم شرکت‎های زیاد دیگری وجود داشته باشند که بتوانند از عهده هزینه خرید سیتریکس برآیند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟