افزایش شارژ باطری‌ها تا سال 2020
شرکت بوش نگرانی خودروهای الکتریکی را رفع کرد
دارندگان خودروهای الکتریکی دائما نگران و مضطرب هستند، نگران این‫که اگر سوخت خودروی آن‫ها رو به اتمام باشد تا محل بعدی که بتوانند آن را شارژ کنند، چقدر فاصله دارند؟ تا زمانی‫که تمام ایستگاه‫های سوخت‫گیری مجهز به وسایل مورد نیاز خودروهای الکتریکی بشوند این نگرانی برای دارندگان این‫گونه خودروها وحود دارد.

1606683296_1_0.gif

حالا شرکت معروف آلمانی بوش (Bosch) اعلام کرده توانسته به فناوری دست پیدا کند که میزان شارژ باطری‫های الکتریکی را دو برابر می‫کند و این یعنی رانندگان می‫توانند مسافت حیلی بیشتری را بین شارژ کردن‫ها طی کنند. "ولکمار دنر" رئیس هیئت‫مدیره بوش می‫گوید: "باطری‫های جامد برای سال 2020 وارد بازار می‫شود. ما در تلاش هستیم تا با دانش و منابع مالی قابل‫توجهی که در اختیار داریم بتوانیم پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشیم."

به ادعای بوش، ترکیب مدل‌های موجود با دانش مربوط به باطری‌های جامد باعث می‫شود که در طی چند سال آینده درهای جدیدی در این باب گشوده شود. مسئله مهمی که وجود دارد این است که هم‫زمان قیمت باطری هم باید کاهش پیدا کند. با توجه به پیشرفت فناوری بعضی از مشکلات فوق برطرف خواهد شد. انتظار می‫رود تا سال 2025، حدود 15 درصد از خودروهای تولیدی جهان به نوعی از انرژی الکتریکی استفاده کنند. با این‫که تسلا از پرچمداران تولید خودروهای الکتریکی و باطری‫های آن است ولی تمام تولیدکنندگان خودرو به اضافه اپل دارای برنامه‫هایی برای استفاده از این فناوری ساکت و دوستدار محیط‫ زیست هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟