استعفای مدیرعامل و سقوط سهام
02/07/1394 - 16:51
تقلب و رسوایی فولکس واگن با دستکاری در نرم‌افزار خودروهای مدل 2015
یکی از خبرهای داغ این چند روز به شرکت فولکس واگن و رسوایی‌اش اختصاص دارد. پای یک نرم‌افزار و دستکاری‌اش در میان است. اتفاقی که در ابتدا زیاد مهم جلوه نکرد اما اکنون با استعفای مارتین وینترکورن؛ رئیس این شرکت و سقوط 20 درصدی سهام و نگرانی شهروندان آلمانی از این بابت همراه شده است.

1606683296_1_0.gif

ماجرا از این قرار است که شرکت فولکس واگن با دستکاری نرم‌افزارهای برخی مدل‌های خودروهای 2015 خود در امریکا سعی کرده است میزان آلودگی هوای آن‌ها را هشت برابر کاهش دهد و اکنون این تقلب رو شده است. مهندسان فولکس واگن طوری این نرم‌افزارهای جاسازشده در خودروها را طراحی کردند که هنگام آزمایش‌های آلایندگی، میزان دفع گازهای آلوده‌کننده هوا را هشت برابر کمتر از حد واقعی نشان دهند. 

آژانس حفاظت محیط زیست امریکا چند روز پیش اعلام کرد شرکت فولکس واگن در آزمایش‌های آلودگی خودرو تقلب کرده است. به گفته این آژانس نزدیک به 500 هزار دستگاه خودروی دیزلی این شرکت از نرم‌افزاری استفاده کردند که آلودگی را کمتر نشان می‌دهد. فولکس واگن این اتهام را پذیرفته است  و از فروشندگان و دفاتر نمایندگی خود خواسته است تا برخی مدل‌های مشخص را به کارخانه برگردانند. 

مارتین وینترکورن رئیس فولکس واگن که پس از این رسوایی مجبور به استعفا شده است.

پس اعلام این خبر مارتین وینترکورن؛ رئیس شرکت‌های خودروزسازی فولکس واگن ضمن بی‌اطلاعی از این ماجرا در کارخانه‌های شرکتش، این تخلف را پذیرفت و تصمیم گرفت استعفا دهد. این شرکت پس از ارائه گزارش و دعاوی آژانس حفاظت محیط زیست امریکا به دادگاه ممکن است مجبور به پرداخت جریمه‌ای 18 میلیارد دلاری شود. همچنین، بازار بورس به این خبر شدیداً واکنش نشان داد و سهام فولکس واگن 20 الی 30 درصد سقوط کرد. 

در گذشته، گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شده بود که حاکی از عدم نظارت و کنترل بر سیستم‌های نرم‌افزاری تعبیه شده در خودروهای جدید و به خصوص خودروهای هوشمند و خودران بود. در این گزارش‌ها آمده نرم‌افزارهای استفاده شده در این خودروها برای این صنعت تازگی دارند و هنوز قوانین و چارچوبی برای نظارت و کنترل دقیق این‌ها نیست و از این منظر امنیت مسافران در خطر می‌افتد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟