مشاغل موفق IT در سال 2019
11/10/1398 - 13:45
‌در سال 2019 میلادی مردم بیشتر به سراغ چه مشاغلی رفتند؟
سایت لینکدین به مناسبت پایان سال 2019 میلادی گزارشی در ارتباط با مشاغل برتر دنیای فناوری اطلاعات منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد، شاغلان فعال در حوزه هوش مصنوعی بیش از 100 هزار دلار در سال درآمد داشته‌اند و رتبه یک فهرست سایت لینکدین هستند.

1606683296_1_0.gif

شبکه کاریابی لینکدین در آخرین گزارش دسامبر 2019 میلادی فهرستی در ارتباط با مشاغلی منتشر کرد که در پنج سال گذشته بیشترین میزان استخدام را تجربه کرده بودند. رتبه نخست این فهرست به رشته هوش مصنوعی و افرادی اختصاص دارد که قادر هستند از الگوریتم‌های پیچیده مبتنی بر برنامه‌نویسی و ریاضیات برای حل مشکلات رایج و ارائه راهکارهای نوین خودکار استفاده کنند. گای برگر، کارشناس اقتصاد در این خصوص می‌گوید: «در پنج سال گذشته، آگهی‌ها و استخدام‌های انجام شده در حوزه هوش مصنوعی رشد 74 درصدی داشته‌اند. هوش مصنوعی به خوبی توانسته به هر صنعتی وارد شود و هنوز هم هیچ نشانه‌ای دال بر کند شدن روند استخدام افراد دیده نمی‌شود. هوش مصنوعی در سه سال گذشته با آهنگی ثابت از سوی سازمان‌ها و توسعه‌دهندگان پذیرفته شده و انتظار داریم دست کم برای چند سال آینده این استقبال ادامه پیدا کند.» میزان حقوقی که یک متخصص هوش مصنوعی دریافت می‌کند در مقایسه با سایر رشته‌های فناوری‌اطلاعات زیاد است.

به‌طور متوسط میانگین دستمزد شاغلان این صنعت چیزی فراتر از 100 هزار دلار در سال است. به‌طور مثال، یک مهندس هوش مصنوعی در کشور ایالات متحده به‌طور میانگین 140 هزار دلار در سال دستمزد دریافت می‌کند. البته در برخی موارد بسته به سابقه کار و سطح مهارت‌ها این رقم تا 250 هزار دلار نیز جهش دارد. جالب آن‌که گزارش سایت لینکدین با گزارش سایر موسسات مختلف هم‌خوانی دارد و نشان می‌دهد مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین با یک جهش 344 درصدی در مقایسه با سایر مشاغل برای پنجمین سال متوالی عنوان محبوب‌ترین شغل دنیای فناوری را از آن خود کرده‌اند. افراد مسلط به یادگیری ماشین در سال 146 هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند. رشد روزافزون تجهیزات هوشمند و نیاز سازمان‌ها به‌ خودکارسازی وظایف و کم کردن هزینه‌های جانبی اصلی‌ترین عامل محبوب شدن مشاغل هوش مصنوعی است.

تقریبا بیشتر شرکت‌های بین‌المللی و حتا برخی از شرکت‌های ایرانی به دنبال جذب متخصصان هوش مصنوعی هستند. لینکدین در گزارش خود متذکر شده است که تسلط بر تنسورفلو و پایتون در کنار یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی به هر متخصصی این شانس را می‌دهد تا به سراغ فرصت‌های شغلی پر سودتری برود. بیشتر مردم می‌توانند با مراجعه به موسسات و دریافت مدارک علمی معتبر در سازمان‌های بزرگ مشغول به کار شوند. پس از هوش مصنوعی به ترتیب مهندسی رباتیک با ضریب رشد استخدام 40 درصد، متخصص تحلیل داده‌ها با ضریب رشد 37 درصد، برنامه‌نویس فول استک با ضریب رشد 35 درصد، مهندسی پایدار قابلیت اطمینان (Site reliability) با ضریب رشد 34 درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند. جالب آن‌که برخی از مشاغل و نقش‌های مرتبط با مشتری‌مداری همچون متخصص جذب مشتریان، متخصص فروش و نماینده توسعه فروش نیز در فهرست لینکدین وجود دارند.

این مشاغل و نقش‌ها به شدت بر روابط اجتماعی و تعامل با مردم وابسته هستند، بنابراین مشاغلی همچون ارتباطات اجتماعی، حل مسئله و همکاری نقش کلیدی نیز بازار کار خوبی دارند و روند جذب نیروی کار در آن‌ها زیاد است. در ارتباط با چنین مشاغلی نمی‌توان به سراغ فناوری‌های خودکارسازی رفت و انتظار داشت یک سازمان به موفقیت برسد، زیرا مشاغلی که ارتباط مستقیمی با مشتریان دارند به افرادی نیاز دارند که مهارت‌های اجتماعی خوبی داشته باشند. در مجموع ده شغلی که لینکدین به عنوان برترین مشاغل سال 2019 به آن‌ها اشاره کرده به شرح زیر هستند:

1. Artificial Intelligence Specialist (متخصص هوش مصنوعی)

2. Robotics Engineer (مهندس روباتیک)

3. Data Scientist (داشنمند علم داده ها)

4. Full Stack Engineer (مهندس فول استک)

5. Site Reliability Engineer (مهندسی پایداری قابلیت اطمینان)

6. Customer Success Specialist (متخصص موفقیت فروش/مشتریان )

7. Sales Development Representative (نماینده توسعه فروش)

8. Data Engineer (مهندس داده)

9. Behavioral Health Technician (تکنسین بهداشت رفتاری)

10. Cyber Security Specialist (متخصص امنیت سایبری)

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟