استفاده از شیشه Turtle
سامسونگ برای رقابت با اپل در Galaxy S7 چه تغییری می‌دهد؟
رقیب اصلی آی‫فون 6 اس (iPhone 6S) تا بهار آینده وارد بازار نمی‫شود ولی از هم اکنون اخبار شایعات در مورد مشخصات گلکسی اس 7 (Galaxy S7) داغ است و هر روز اطلاعات جدیدی در مورد آن در سایت‌های مختلف مطرح می‫شود. اخباری که اخیرا در مورد پرچم‌دار آینده سامسونگ مطرح شده حول کیقیت ساخت آن است. گفته شده برای محافظت صفحه‫نمایش آن از شیشه Turtle استفاده شده و در بدنه نیز آلیاژ منیزیم به کار رفته است.

1606683296_1_0.gif

طبق اخباری که سایت کره‫ای kbench منتشر کرده، سامسونگ برای شیشه Turtleدرخواست علامت تجاری کرده و این می‫تواند به این معنی باشد که سامسونگ در صدد تغییر پوشش صفحه‫نمایش خود از شیشه گوریلای کورنینگ (Corning’s Gorilla Glass) با مدل دیگری است که احتمالا در گوشی‌های بعدی استفاده خواهد شد. سامسونگ در تولید چند مدل از گوشی‌های هوشمند خود با "کورنینگ" همکاری داشته است ولی با این اخبار جدید، به نظر می‫رسد که آن‫ها در حال کار روی فناوری محافظ صفحه ساخت خود هستند. هنوز معلوم نیست این شیشه Turtle که از آن به‫عنوان پوشش صفحه گوشی بعدی سامسونگ نام برده می‫شود چه ویژگی‌هایی را با خود به همراه می‫آورد.

مطلب پیشنهادی: 6 دلیل که آی‌فون 6S از گلکسی S6 بهتر است

در خبر دیگری که در سایت کره‫ای inews24.com منتشر شده، سامسونگ در پی استفاده از آلیاژ منیزیم برای گوشی بعدی گلکسی اس خود است. فعلا معلوم نیست که مشابه مدل گلکسی اس 6 که دارای پنل‌های شیشه‫ای در جلو و پشت بود؛ در گلکسی اس 7 هم چنین طراحی را خواهیم دید یا نه و این‫که ممکن است سامسونگ از فلز برای قاب پشت گوشی استفاده کند. به غیر از مورد فوق، ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد که در گوشی جدید از آلیاژ منیزیم استفاده کند که باعث دوام بیشتر گوشی می‫شود و در عین حال موجب افزایش وزن نمی‫شود. علاوه بر آن، منیزیم به دفع گرما و حرارت کمک می‫کند.

چند روز پیش در مراسم رونمایی آی‫فون‫های سری 6 اس دیدیم که اپل برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند سال گذشته (رسوایی خم شدن یا Bendgate گوشی‫های آی‫فون 6 اس و 6 اس پلاس) از آلومینیوم مقاوم‫تری استفاده کرده است. در حال حاضر اپل برای پوشش فلزی گوشی‫های جدید از آلومینیوم سری 7000 استفاده می‫کند که از نظر کیفیت و درجه مشابه آلومینیومی است که در صنایع هوافضا استفاده می‫شود. به گفته اپل، نوع ترکیبی که در این فلز به کار گرفته شده کاملا منحصربه‌فرد است و آن را تبدیل به قوی‌ترین آلیاژی کرده که تا به امروز در گوشی‫های آی‫فون به کار گرفته شده است.
در تستها و آزمایش‌های غیررسمی که هفته‫ها قبل از مراسم رونمایی انجام می‫شد، شایع شده بود که اپل روی و منیزیم را با آلومینیوم ترکیب کرده است. در کنار این‫ها، اپل ادعا کرده شیشه‫ای که روی صفحه‫نمایش آی‫فون استفاده کرده قوی‌ترین در دنیا است و مشابه آن در هیچ گوشی‫هوشمند دیگری دیده نمی‫شود. برای ساخت این شیشه از فرآیند مبادله یونی دوتایی استفاده شده که باعث می‫شود تا در سطح مولکولی قوی‫تر شود و تبدیل به مقاوم‫ترین شیشه در صنعت تولید گوشی‫هوشمند شود.
تصویر زیر تلاش سامسونگ برای ثبت علامت تجاری برای شیشه Turtle است. 

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟