با ثروتمندترین افراد جهان در سال 2019 آشنا شوید
اکثر مردم ایده‌های خوبی دارند، حتا اگر کارآفرین نباشند. اما بسیاری از آن‌ها علاقه‌ای به دنبال کردن ایده‌های خود ندارند. افرادی که سعی می‌کنند به ایده‌های خود ماهیت واقعی دهند و خواسته‌های خود را با جدیت دنبال می‌کنند، گاه به ثروتمندترین افراد جهان تبدیل می‌شوند. در این مقاله قصد داریم با 25 نفر از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۹، که برخی از آن‌ها چهره‌های شناخته شده دنیای فناوری‌ اطلاعات هستند آشنا شویم. این افراد، به ویژه آنان که در حوزه فناوری فعال هستند، با ایده‌های خود در دگرگونی و شکل‌دهی جهان ما نقش بسزائی داشته‌اند.

1606683296_1_0.gif

در یک سال گذشته ثروت این میلیاردها نوسانات زیادی داشت. افرادی که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شوید به انتخاب فوربس جزء 25 چهره ثروتمند جهان در سال 2019 هستند.

25. مایکل دل (Michael Dell)

ارزش خالص دارایی‌ها: 31.2 میلیارد دلار

مایکل دل، تاجر، سرمایه‌گذار و نویسنده امریکایی است. او بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Dell Technologies است که شرکت او در مدت زمان بسیار کوتاهی به یکی از شرکت‌های تاثیرگذار دنیای فناوری‌اطلاعات تبدیل شد. در سال 2019 ارز خالص دارایی‌های مایکل دل 31.2 میلیارد دلار تخمین زده اشت که او را در مکان 25 ثروتمندترین مردان جهان در سال 2019 از نگاه فوربس قرار داد.

24. مکنزی بزوس (Mackenzie Bezos)

ارزش خالص دارایی‌ها: 34 میلیارد دلار

مکنزی بزور، رماننویس و نیکوکار امریکایی است. او همسر جف بزوس بود که پس از جدایی از او 4 درصد سهام آمازون که در آن زمان 35 میلیارد دلار بود را به دست آورد. ثروت خالص او در سال 219 برابر با 34 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

23. شلدون آدلسن (Sheldon Adelson)

ارزش خالص دارایی‌ها: 34.9 میلیارد دلار

شلدون آدلسون، سرمایه‌گذار و نیکوکار امریکایی است. او مدیرعامل و رییس شرکت ساندز و صاحب فروشگاه مارینا بی ساندز سنگاپور است. شلدون آدلسون با سرمایه خالص 34.9 میلیارد دلار در فهرست امسال فوربس در مکان 23 قرار گرفته است.

22. فیل نایت (phil night)

ارزش خالص دارایی‌ها: 37.1 میلیارد دلار

فیل نایت، تاجر و خیر امریکایی است که شرکت Nike Inc را تاسیس کرد و در حال حاضر به عنوان مدیر شرکت فعالیت می‌کند. Nike یکی از معروف‌ترین برندهای جهان است که همه مردم با آن آشنا هستند.

21. جک ما (Jack Ma)

ارزش خالص دارایی‌ها: 37.1

جک ما بنیان‌گذار علی‌بابا در چند سال گذشته یکی از ثروتمندترین افراد آسیا بود که در فهرست امسال فوربس نیز جزء ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. جک ما در اولین تجربه کاری خود موفق نشد در آزمون KFC موفق شود، اما این شکست تاثیری در اراده او نداشت، به‌طوری که در سال 2019 ارزش خالص درآمدهای او برابر با 37.1 میلیارد دلار تخمین زده شد.

20. ما هواتنگ (Ma Huateng)

ارزش خالص دارایی‌ها: 37.2 میلیارد دلار

ما هواتنگ، تاجر، سرمایه‌گذار، مهندس، کارآفرین اینترنتی و فناوری اهل چین است. او همچنین بنیان‌گذار شرکت Tencent با ارزش‌ترین شرکت آسیا است.

19. دیود تامسن (David Thomson)

ارزش خالص درآمدها: 37.3 میلیارد دلار

دیود تامسن سومین مرد بزرگ خانواده تامسن، پس از فوت پدرش در سال 2006 میلادی رییس شرکت تامسوک شد. یک شرکت کانادایی که

زمینه فعالیت آن مدیا است. او همانند پدرش عنوان بریتانیانیی بارون را به ارث برده است.

18. چارلز کوچ (Charles Koch)

ارزش خالص درآمدها: 42.2 میلیارد دلار

چارلز کوچ یک تاجر و خیر امریکایی است. او مالک و مدیرعامل صنایع Koch است. صنایع Koch در زمینه ساخت تجهیزات و فناوری‌های کنترل آلودگی، پلیمرها و الیاف، مواد معدنی، سرویس‌های تجاری، محصولات مصرفی و کشاورزی به فعالیت اشتغال دارد.

17. مایکل بلومبرگ  (Michael Bloomberg)

ارزش خالص درآمدها: 49.4 میلیارد دلار

مایکل بلومبرگ کارآفرین و سیاستمدار آمریکایی است. بلومبرگ بنیانگذار و مدیرعامل Bloomberg L.P شرکت فعال در زمینه امور مالی و رسانه است که با 74 سال سن جزء یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. مایکل بلومبرگ در 6 ماه گذشته 5 میلیارد دلار دیگر به ارزش خالص دارایی‌های خود اضافه کرده و همین امر باعث شد که وی دوباره مقام قبلی خود را در این فهرست به دست آورد. ارزش خالص ثروت وی اکنون 49.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

16. استیو بالمر (Steve Ballmer)

ارزش خالص: 51.3 میلیارد دلار

استیو بالمر مالک فعلی NBA’s Los Angeles Clippers و مدیرعامل اسبق مایکروسافت است. در سال 2019 ارزش خالص دارایی‌های استیو بالمر 51.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

15. موكش امبانی (Mukesh Ambani)

ارزش خالص: 51.4 میلیارد دلار

موکش امبانی یک تاجر هندی است که به تازگی سمت مدیرعاملی صنایع Reliance Industries Limited)  RIL) را به دست آورده و بزرگ‌ترین سهام‌دار این صنایع است. امبانی چند وقتی ثروتمندترین مرد آسیا بود و امسال نیز در فهرست ثروتمندان افراد جهان قرار گرفته است.

14. رابسون والتون (S. Robson Walton)

ارزش خالص: 52.6 میلیارد دلار

راب والتون فرزند ارشد سام والتون است و پس از مرگ پدرش تا سال 2015 به عنوان رئیس والمارت مشغول به کار بود. علاوه بر این، او با اختلافی جزیی از برادرش عقب افتاد و در مکان چهاردهم فهرست ثروتمندترین افراد جای گرفت.

13. آلیس والتون (Alice Walton)

ارزش خالص: 52.7 میلیارد دلار

آلیس والتون دختر سام والتون است و وارث ثروت والمارت است. او شرکت Llama را در سال 1988 تأسیس کرد که بعدها تعطیل شد. در حال حاضر ارزش خالص ثروت آلیس والتون 52.7 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در مکان سیزدهمین ثروتمند افراد جهان قرار گرفته است.

12. جیم والتون (Jim Walton)

ارزش خالص: 53 میلیارد دلار

جیم والتون فرزند سام والتون بنیان‌گذار بزرگترین خرده‌فروشی زنجیره‌ای جهان "والمارت" است. او عضو هیئت مدیره والمارت و مدیرعامل شرکت خود یعنی Arvest Bank است. در سال 2019 ، ارزش خالص ثروت جیم والتون 53 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

11. سرگئی برین (Sergey Brin)

ارزش خالص: 54.2 میلیارد دلار

سرگئی برین و لری پیج در سال 1998 در یک گاراژ ساده کوچک شرکت گوگل را تأسیس کردند. این دو نفر موفق شدند گوگل را به اوج برسانند. در حال حاضر سرگئی برین در مکان یازدهم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. در سال 2019 ، ارزش خالص درآمدهای سرگئی برین 54.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

10. فرانسوا بتن کورت میرز (Francoise Bettencourt Meyers)

ارزش خالص: 54.6 میلیارد دلار

از سال 2017 میلادی وارث Liliane Bettencourt شد. او در حال حاضر مدیریت هلدینگ لورئال  را بر عهده دارد و خانواده او مالک 33٪ از L'Oreal هستند.

9. لری پیج (Larry Page)

ارزش خالص: 56.2 میلیارد دلار

لری پیج یکی دیگر از بنیان‌گذار گوگل است. بدون شک گوگل موفق‌ترین موتور جست‌وجوی جهان است که موفق شد مالکیت پلتفرم‌های مهمی همچون یوتیوب را به دست آورد.

8. کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)

ارزش خالص دارایی‌ها: 57.6 میلیارد دلار

کارلوس اسلیم هلو تاجر و سرمایه‌گذار مکزیکی است و همچنین صاحب Grupo Carso است. شرکت او مالک برندهای مختلفی است که در صنایعی همچون مراقبت‌های بهداشتی، رسانه‌ها ، انرژی، املاک و مستغلات و خرده‌فروشی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. کارلوس با دارایی خالص 57.6 میلیارد دلار در فهرست ثروتمندترین افراد در سال 2019 قرار گرفته است. در ماه‌های اخیر کارلوس اسلیم تقریباً 6 میلیارد دلار از ارزش خالص دارایی‌های خود را از دست.

7. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

ارزش خالص: 65.8 میلیارد دلار

همه ما با مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک آشنا هستیم. فیس‌بوک به محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین شرکت چندرسانه اجتماعی در جهان تبدیل شده است. شرکتی که جرقه تاسیس آن از اتاق خوابگاه مارک در دانشگاه هاروارد آغاز شد. مارک زاکربرگ پس از اتفاقات نه چندان ناگوار بخش قابل توجهی از ثروت خود را از دست داد و به دلیل افت سهام فیس‌بوک با سه پله سقوط به مکان هفتم فهرست فوربس وارد شد.

6. لری الیسون (Larry Ellison)

ارزش خالص: 66 میلیارد دلار

لری الیسون بنیان‌گذار شرکت اوراکل و مدیرعامل این شرکت تا سپتامبر 2014 میلادی بود. با گذشت سال‌ها، اوراکل هنوز هم یک شرکت فوق‌العاده در حوزه فناوری‌اطلاعات است که بیش از 136000 نفر کارمند دارد.

5- آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

ارزش خالص: 68.7 میلیارد دلار

آمانسیو اورتگا کارآفرین اسپانیایی و بنیان‌گذار گروه مد Inditx است. ایندیتکس زیرمجموعه‌ای به‌نام زارا دارد که یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک در جهان است. اورتگا اکنون در ماه‌های اخیر بیش از 11 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد، هرچند به تدریج در حال به دست آوردن ثروت از دست رفته است.

 4. وارن بافت (Warren Buffett)

ارزش خالص: 81.9 میلیارد دلار

وارن بافت کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی و مدیرعامل برکشایر هاتاوی است. بافت موفق‌ترین سرمایه‌گذار در جهان است و افراد زیادی در حال الگوبرداری از موفقیت‌های او هستند.  وارن بافت چهارمین ثروتمند جهان است که ارزش خالص ثروت‌های او به رقم باورنکردنی 81.9 میلیارد دلار رسیده است. با این حال، بافت هنوز هم در خانه‌ای که خریداری کرده بود زندگی می‌کند و حتی نمی‌داند یک میلیارد دلار چگونه است!

3. برنارد آرنو (Bernard Arnault)

ارزش خالص دارایی‌ها: 94.7 میلیارد دلار

برنارد آرنو، مدیرعامل لوئیز دو شرکت (پیش از ادغام) ویتون موت هنسی (LVMH) است. لوئیس ویتون یک برند تجاری بسیار موفق در دنیای مد و موت هنسی تولید کننده نوشیدنی است. برنارد در چند سال گذشته به سرعت به ابتدای فهرست ثروتمندترین افراد جان نزدیک شد. اوایل سال 2017، او در مکان 14 این فهرست قرار داشت.

2. بیل گیتس (Bill Gates)

ارزش خالص دارایی‌ها: 105.3 میلیارد دلار

بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت هنوز هم یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. گیتس شرکت مایکروسافت را در سال 1975 با پل آلن تأسیس کرد و از ‌آن زمان به بعد لقب بزرگترین شرکت نرم‌افزاری جهان را از آن خود کرد. سال گذشته بیل گیتس سود خالص اضافی 10 میلیارد دلار به دست آورد که باعث شد ارزش خالص دارایی او به رقم 105.3 میلیارد دلار برسد.

1. جف بزوس (Jeff Bezos)

ارزش خالص دارایی‌ها: 107.8 میلیارد دلار

جف بزوس بنیان‌گذار آمازون، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تحت وب است. آمازون به عنوان یک کتابفروشی آنلاین ساده در اتاق خواب جف کار خود را آغاز کرد که روند فروش کندی داشت. در سال 2019 جف بزوس پس از آن‌که موفق شد 40 میلیارد دلار به ارزش خالص دارایی‌های خود اضافه کند به صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان صعود کرد. آمازون پس از آن‌که مالکیت Wholefoods را به دست آورد دست به کارهای بزرگ‌تری زد و به حوزه پهپادها و ایده‌های بزرگ‌ دیگر وارد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟