مایکروسافت آفیس یا مایکروسافت آفیس 365 را انتخاب کنیم؟
مایکروسافت آفیس و مایکروسافت آفیس 365 چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
همه ما می‌دانیم که غول فناوری دنیا مایکروسافت به‎دلیل تداومی که در ارائه نوآوری‌های جدید در محصولات خود دارد شناخته شده است. یکی از محصولات بسیار مشهور مایکروسافت پکیج آفیس است. حال، در این مقاله فوق‌العاده قصد داریم شما را با تفاوت‌های مایکروسافت آفیس و مایکروسافت آفیس 365 آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

پکیج مایکروسافت آفیس یکی از محصولات اصلی شرکت مایکروسافت است که کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. زمانی‌که آفیس 365 ساخته شد، نرم‌افزار آفیس برای اولین بار ارائه شد، نرم‌افزاری که با خرید اشتراک آن می‌توان از تمام مزایای آفیس استفاده کرد.

با این‌حال، هنوز کاربران و شرکت‌های زیادی هستند که به‌درستی با تفاوت‌های بین مایکروسافت آفیس و آفیس 365 آشنا نیستند. همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت آفیس نسخه‌های زیادی مانند 2010، 2011، 2012 دارد. در واقع، هر سالی که می‌گذرد پکیج مایکروسافت آفیس هم پیشرفت می‌کند. به‌هر حال، اگر از دسته کاربرانی هستید که نمی‌دانید مایکروسافت آفیس و آفیس 365 چه تفاوت‌هایی با هم دارند خواندن مطلب زیر و مقایسه‌ای که بین این دو محصول صورت گرفته می‌تواند تمام شک و شبهه‌های شما در خصوص مایکروسافت آفیس و مایکروسافت آفیس 365 را برطرف کند.

مایکروسافت آفیس در برابر مایکروسافت آفیس 365

واضح‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت بین مایکروسافت آفیس و مایکروسافت آفیس 365 مدل اشتراکی آن، تنوع کاربردها و هم‌چنین بازه زمانی اعتبار مجوز خریداری شده است. بسیاری از اپلیکیشن‌های آفیس در مدل اشتراکی  آفیس 365 گنجانده شده‌اند.

اما، به دلیل وجود طرح‌های متعدد از نسخه معمولی آفیس و آفیس 365، با تنها یک نگاه مختصر و اجمالی به این دو محصول نمی‌توان تفاوت‌های بین آن‌ها را به‌سادگی بیان کرد. ولی در اینجا می‌خواهیم با مشخص نمودن چند نکته کلیدی تقاوت‌ها را به‌سادگی روشن کنیم.

مایکروسافت آفیس

اگر تصمیم دارید به‌سراغ نسخه معمولی مایکروسافت آفیس که برای تمام نسخه‌های ویندوز و Mac OS در دسترس است بروید، به‌جز مدل اشتراکی آن هیچ تفاوت عمده دیگری پیدا نخواهید کرد.

به‌عبارت دیگر، در نسخه معمولی مایکروسافت آفیس باید پکیج کامل آفیس را با پرداخت یک مبلغ مشخص خریداری کنید. با توجه به این‌که مایکروسافت پکیج آفیس را در پنج نسخه مختلف عرضه می‌کند باید تفاوت آن‌ها را در فانکشن‌ها و قابلیت‌هایی که ارائه می‌کنند جستجو کنید.

تمام نسخه‌های مایکروسافت آفیس حتی نسخه‌های کوچک‌تر هم حاوی اپلیکیشن‌های مجزای ورد، اکسل، پاورپوینت و وان‌نوت هستند و نسخه‌های کامل‌تر مانند آفیس هوم و بیزنس در کنار این موارد میل کلاینت Outlook را هم دارند.

اما به‌خاطر داشته باشید که مجوز معتبر برای پی‌سی با مجوزی که به سیستم مک مربوط می‌شود متفاوت است. پس قبل از خرید حتما مطمئن شوید که چه سیستم‌عاملی روی دستگاه شما نصب است.

اگر روش تهیه شما دانلود مایکروسافت آفیس است باید حتما به‌اینترنت وصل باشید تا آفیس به‌درستی نصب و پیکربندی شود. وقتی این پروسه تمام شد، تمام برنامه‌ها بدون نیاز به ارتباط اینترنت کار می‌کنند.

وقتی صحبت از قیمت می‌شود مایکروسافت آفیس و مایکروسافت آفیس 365 تفاوت عمده‌ای با هم دارند. به‌غیر از هزینه نسبتا بالای این مدل، یکی دیگر از نقاط ضعف مایکروسافت آفیس دریافت فقط به‌روزرسانی‌های مهم امنیتی است. از طرف دیگر امکان بسط و توسعه آفیس وجود ندارد زیرا امکان به‌روزرسانی ندارد و فقط زمانی‌که نسخه جدید آن ارائه شود می‌توان از فانکشن‌های جدید آن بهره برد.

مایکروسافت آفیس 365

برخلاف مایکروسافت آفیس معمولی که فقط یک روش خرید دارد، مایکروسافت آفیس 365 دارای امکان خرید به‌صورت ماهانه یا سالانه است و علاوه بر این، سایر اپلیکیشن‌های آفیس مانند ورد، اکسل، پاورپوینت، وان‌نوت و Outlook را هم شامل می‌شود. مایکروسافت آفیس 365 شامل Publisher و اکسس برای پی‌سی می‌شود که در نسخه معمولی مایکروسافت آفیس وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت مایکروسافت آفیس 365 نسبت به نسخه معمولی مایکروسافت آفیس امکان به‌روزرسانی برای آخرین نسخه‌های محیط آفیس و هم‌چنین مجموعه کامل از فانکشن‌های آن است.

یعنی به‌محض انتشار نسخه جدید آفیس، کاربران آفیس 365 می‌توانند بدون این‌که هزینه دوباره‌ای پرداخت کنند به آپدیت منتشر شده دسترسی داشته باشند. در کنار این موارد، به‌روزرسانی فانکشن‌ها به علاوه امنیت نسخه معمولی آفیس هم در آفیس 365 گنجانده شده است.

یکی از دلایلی که باعث شده کاربران مایکروسافت آفیس 365 را به‌ مایکروسافت آفیس ترجیح دهند آن است که نرم‌افزار آفیس می‌تواند روی دستگاه‌های مختلف نصب شود بدون این‌که نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای رجیسترهای دیگر باشد. به‌عنوان مثال، می‌توان آفیس 365 هوم را روی پنج دستگاه مختلف نصب و استفاده کرد، بدون این‌که مهم باشد که این دستگاه‌ها ویندوز هستند یا Mac OS.

علاوه بر این، اگر تمام مجوزها را نیاز ندارید می‌توانید آن‌ها را با سایر افراد خانه به‌اشتراک بگذارید.

به‌غیر از موارد فوق، مایکروسافت آفیس 365 دارای قابلیت‌ها و امکاناتی برای استفاده از آن بر روی تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌های اندرویدی و iOS است. تمام این امکانات می‌تواند روی 5 تبلت و 5 اسمارت‌فون استفاده شود. هم‌چنین هر کاربر می‌تواند از یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی که روی کلاود به او تعلق می‌گیرد استفاده کند. در حالی‌که این گزینه در نسخه معمولی مایکروسافت آفیس وجود ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟