قوانین باید جلوی استفاده نادرست از فناوری را بگیرند
مدیرعامل اپل: گوگل بهترین موتور جستجوی دنیا است
بر کسی پوشیده نیست که اپل باارزش‌ترین شرکت دنیا محسوب می‌شود. این ارزش به‌دلیل سهم سرمایه‌ای است که این شرکت از بازار از آنِ خود کرده است. اما خبری که اخیرا در دنیای فناوری منتشر شد جالب توجه و در عین حال نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده گوگل است: به‌گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل، گوگل بهترین موتور جستجو در دنیا است.

1606683296_1_0.gif

تیم کوک، مدیرعامل باارزش‌ترین شرکت دنیا، اخیرا در یکی از مصاحبه‌های خود صحبت‌های جالبی را مطرح کرده که یکی از آن‌ها اهمیت وجود قوانین و مقررات مشخص برای این فناوری همه‌گیر است. به‌گفته او، قانون‌گذاری در حوزه IT امری اجتناب‌ناپذیر است و تمام شرکت‌های درگیر در این صنعت باید تمام جنبه‌های امنیتی و حریم شخصی افراد را به‌طور کامل زیرنظر داشته باشند.

وی در این مصاحبه که از طریق Anxios on HBO پخش شد با اشاره به‌مطلب فوق این‌گونه ادامه داد که: "به‌احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد وضع قوانین بیشتر خواهیم بود. البته نباید تصور کرد که محصولات و سرویس‌هایی که این فناوری‌ها را ایجاد می‌کنند اساسا خوب یا بد هستند، بلکه شرکت‌ها باید اطمینان داشته باشند که هیچ استفاده نادرستی از آن‌ها نمی‌شود."

"در کل، خیلی با قانون‌‌گذاری موافق نیستم چون اعتقاد زیادی به بازار آزاد دارم، اما باید اعتراف کنیم که در جاهایی که بازار آزاد کاربرد ندارد، و در این مورد به‌خصوص هم کارساز نبوده، ناگزیر به‌وضع قوانین مربوطه هستیم."

تیم کوک در ادامه می‌گوید: "موضوع، انتخاب بین حریم شخصی و فواید آن یا بین حریم شخصی و نوآوری‌های فنی نیست." البته وی شخصا تعداد دفعات مراجعه به‌گوشی آیفون در طول روز به‌منظور جستجو کردن را کاهش داده است. هم‌چنین وی در تلاش است تا به‌همین ترتیب تعداد دفعاتی که برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها به‌سراغ گوشی می‌رود را کم کند.

به این مسئله توجه کنید که درباره کسی صحبت می‌کنیم که به‌رغم تمام انتقاداتی که در گذشته از شیوه‌های گوگل برای گردآوری اطلاعات از سایر شرکت‌ها کرده بود هم‌اکنون از روابط شرکت خود با گوگل دفاع می‌کند. به‌گفته تیم کوک این کار چیزی جز نظارت و مانیتورینگ نیست.

وی گفت: "این روش اصلا کامل و بی‌نقص نیست، اما بدون شک بهترین موتور جستجوی موجود در بازار موتور جستجوی گوگل است." شاید به‌همین دلیل است که دستگاه‌های اپل مانند آیفون و آیپد به‌طور پیش‌فرض به این موتور جستجو مجهز هستند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟