با پشتیبانی از آخرین استاندارد وای‌فای
روتر RT AX88U 802.11AX  ایسوس مجهز به آخرین فناوری روز به بازار عرضه شد
ایسوس اعلام كرد که روتر وای‌فای RT-AX88U را روانه بازار کرده است. دستگاهی که از آخرین استاندارد وای‌فای 802.11ax پشتیبانی می‌کند و انواع گوناگونی از فناوریهای جديد را با خود به همراه دارد که می‌تواند سرعت وای‌فای و ظرفیت شبکه را بهبود بخشد. RT-AX88U نسل بعدی شبکههای وای‌فای خانگی را به کاربران خود ارائه می‌کند.

روتر جدید شرکت ایسوس از آخرین فناوری‌های وای‌فای پشتیبانی می‌کند. RT-AX88U به یک پردازنده قدرتمند چهار هسته 64 بیتی 1.8 گیگاهرتز مجهز است تا عملکردی سریع و روان را به همراه داشته باشد. دو پورت USB و هشت پورت LAN گیگابیتی به کاربران این انعطاف پذیری را می‌دهد تا شبکه خود را آن‌گونه كه مایلند پیکربندی کرده و گسترش دهند.

RT-AX88U از یک نرم افزار قدرتمند داخلی نیز برخوردار است که شامل QoS انطباقی و Gamers Private Network (GPN) قدرت گرفته از wtfast برای تسریع کردن بازی آن‌لاین است. AiMesh نیز برای ساخت یک سیستم وای‌فای مش خانگی تنها با اضافه کردن روترهای سازگار در نظر گرفته شده است. و AiProtection Pro که یک سیستم امنیتی شبکه حرفه‌ای قدرت گرفته توسط TrendMicro  است که کاربران و تمام دستگاه‌های متصل آنها را از تهدیدات آن‌لاین مصون نگه می‌دارد.

خیلی از کاربران خانگی و کسب و کارهای کوچک به ندرت روتر وای‌فای خود را ارتقا می‌دهند، به همین دلیل تصمیم برای خرید یک روتر می‌تواند برای چند سال پیش رو روی وضعیت عملکرد شبکه آنها تاثیر گذار باشد. با ارتقا به یک روتر وای‌فای جدید مثل RT-AX88U وقتی یک استاندارد شبکه جدید معرفی می‌شود، کاربران می‌توانند توان عملیاتی شبکه خود را به حداکثر رسانده و برای مدت طولانی‌تری از وضعیت عملکرد شبکه خود آسوده خاطر باشند.

ASUS RT AX88U با استفاده از آخرین فناوری وای‌فای 802.11ax از پهنای باند 160 مگاهرتز و 1024-QAM پشتیبانی می‌کند تا سرعتی حداکثر تا 6000 مگابيت در ثانیه برای باند 2.4 گیگاهرتز و 4804 مگابيت در ثانیه را برای باند 5 گیگاهرتز فراهم کند. این بیش از دو برابر سريع‌تر از روترهای دو بانده  802.11ac 4×4 است. علاوه بر این، برای تقویت سرعت وای‌فای، استاندارد 802.11ax بهینه سازی‌های دیگری را نیز ارائه کرده است که می‌تواند به نیاز روز افزون افزایش تعداد دستگاه‌های متصل پاسخ دهد. RT-AX88U با ترکیب دو فناوری OFDMA و MU-MIMO کارایی و ظرفیت شبکه شما را تا 4 برابر بهبود بخشيده است.

با OFDMA، کانال داده به زیر کانال‌های کوچکتری تقسیم می‌شود تا داده‌های ارسال شده از دستگاه‌های مختلف با یک دیگر همراه شده و این اطمینان حاصل شود که هیچ پهنای باندی به هدر نمی‌رود. این به معنای آن است که یک کانال می‌تواند داده را همزمان به چندین دستگاه منتقل کند. به این شكل راندمان افزایش پیدا کرده و زمان تاخیر کمتر خواهد شد. این زیر کانال‌های کوچکتر همچنین RT AX88U را قادر می‌سازند تا نسبت به نسل قبلی روترها منطقه تحت پوششی تا 80% گسترده‌تر را فراهم کند. استاندارد وای‌فای 802.11ax  همچنین به میزان مصرف کمتر باتری دستگاه‌های متصل نیز کمک می‌کند. یک فناوری جدید به نام Target Wait Time (TWT)  اجازه می‌دهد تا تبادل داده به صورت زمانبندی شده انجام شود، به این شكل دستگاه‌های متصل می‌توانند دوره طولانی‌تری غیرفعال باقی بمانند و تا 7 برابر در مصرف باتری صرفه جویی کنند. 802.11ax کاملا با استانداردهای قبلی وای‌فای سازگار است و کاربران می‌توانند با خیال راحت هر نوع دستگاه وای‌فای را به RT AX88U متصل کرده و از یک شبکه یکپارچه نهایت استفاده را ببرند.

ASUS RT-AX88U به هشت درگاه Gigabit LAN مجهز است که نیاز کاربرانی که اتصال سیمی‌ را ترجيح می‌دهند را برآورده می‌کند. علاوه بر این، دو درگاه USB نیز وجود دارد که امکان اتصال هارد درايو خارجی یا چاپگر را به شبکه شما میسر می‌سازد. برای سهولت در استفاده، یکی از این درگاه‌های USB در جلوی روتر تعبیه شده است.

روتر ASUS RT-AX88U در حال حاضر در سایت آمازون به قیمت 350 دلار قابل سفارش است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟