مرورگری بازهم قدرتمندتر
فایرفاکس 63 امنیت را به خانه شما می‌آورد
نسخه جدید مرورگر فایرفاکس به یک قابلیت امنیتی جدید موسوم به Enhanced Tracking Protection تجهیز شده است. یک ویژگی قدرتمند که قادر است فعالیت ردیاب‌های ثالث را مسدود کرده و از حریم خصوصی و آنلاین شما بیش از پیش محافظت کند.

1606683296_1_0.gif

کاملا مشخص است که تیم توسعه دهنده موزیلا چند ماهی است روی مباحثی چون حریم خصوصی و محافظت از داده‌ها به شدت متمرکز شده‌اند. در کنار قابلیت‌های کاربردی همچون مسدود کردن تبلیغاتی که با هدف ردیابی فعالیت‌های کاربران به کار گرفته می‌شوند و همچنین ارائه سرویس به گروه کوچکی از کاربران فایرفاکس که از شبکه‌ امن خصوصی پروتون استفاده می‌کنند، اکنون فایرفاکس 63 حلقه محاصره ناشران تبلیغات را بازهم تنگ‌تر کرده است. ویژگی Enhanced Tracking Protection که به شکل پیش‌فرض خاموش است، به کاربران اجازه می‌دهد تا همه ردیاب‌ها و به ویژه آن‌هایی که از فایل‌های کوکی برای ردیابی فعالیت‌ها استفاده می‌کنند را مسدود کنند.

ویژگی فوق به شکل انعطاف‌پذیری در اختیار کاربران قرار گرفته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا استثناء‌هایی را برای برخی از سایت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند قائل شوند. موزیلا در وبلاگ این شرکت با تشریح نحوه فعالیت این قابلیت آورده است: «ما موفق شدیم توازنی میان حفاظت از حریم خصوصی و شرکت‌هایی که سعی می‌کنند حریم خصوصی کاربران را در معرض خطر قرار دهد پیدا کنیم. پیاده‌سازی قابلیت مسدود کردن تبلیغات ممکن است به وب‌سایت‌های کوچکی که از ابزارهای شخص ثالث برای اشاعه تبلیغات استفاده می‌کنند آسیب جدی وارد کند. در نتیجه می‌‌توانیم اعلام داریم که این قابلیت آسیب جدی به این کسب‌وکارها وارد نخواهد کرد.»

اپل اولین شرکتی بود که کوکی‌های ثالث را از طریق مرورگر سافاری مسدود کرد و در ادامه در سال گذشته میلادی ویژگی Intelligent Tracking Prevention  را به منظور پیشگیری از ردیابی فعالیت‌های کاربران منتشر کرد. به‌روزرسانی جدید موزیلا همچنین صفحه New Tab را نیز متحول کرده است. از این پس سایت‌هایی که کاربر بیش‌تر از بقیه به آن‌ها مراجعه می‌کند به این صفحه سنجاق می‌شوند. مشابه حالتی که در مرورگر کروم شاهد آن هستیم. از این پس فایرفاکس از میان‌برهای سیری در نسخه iOS نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه به کاربران اجازه می‌دهد یک زبانه را از طریق فرمان‌های صوتی باز کنند. سرانجام فایرفاکس تم سیاه یا تم روشن را با تنظیمات ویندوز هماهنگ می‌کند. برای دریافت جدیدترین نسخه فایرفاکس  اینجا کلیک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟