به چنین قابلیتی نیاز داریم؟
آیا iPhone 6S جدید قابلیت فیلم‎برداری 4K دارد؟
شایعه شده است که اپل قصد دارد در تاریخ نهم سپتامبر یک آی‌فون جدید را عرضه کند. یک منبع خبری اعلام کرده است که آی‎فون بعدی قادر خواهد بود تا تصاویر را با کیفیت 4K فیلم‎برداری کند و کیفیت دوربين آن نیز 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. اما آیا واقعا شما به چنین امکاناتی نیاز خواهید داشت؟

1606683296_1_0.gif

منبع این خبر از طرف مارک گورمن در 9to5Mac است و معمولا شایعاتی که از طرف او در مورد اپل مطرح می‎شود، درست از آب در می‎آید. طبق گفته گورمن، دوربين پشتی این مدل از iPhone 6S دوازده مگاپیکسل (در حال حاضر 8 مگاپیکسل) خواهد بود و این iPhone 6S به فناوری A9 SoC همراه با یک پردازنده سنسور تصویر اصلاح شده ارتقاء پیدا خواهد کرد و به همین دلیل کیفیت تصاویر گرفته شده به مراتب بهتر از وضعیت کنونی خواهد بود و امکان فیلم‎برداری با کیفیت 4K نیز فراهم خواهد شد.

چنین خبری در ظاهر بسیار خوب است، اما آیا شما به چنین قابلیت‎هایی نیاز خواهید داشت؟ درست است که این افزایش تعداد پیکسل امکان پشتیبانی از ویدیوهای 4K را فراهم می‎کند، اما همین حالا هم دوربين 8 مگاپیکسلی آن با سنسورهای بزرگتر خود با خیلی از تلفن‎های پرچمدار آندرويد رقابت می‎کند.

در ظاهر داشتن یک دوربين 4K برای یک تلفن مزیت بزرگی محسوب مي‎شود، اما برای مشاهده محتوای تولید شده توسط آن شما به تجهيزات دیگری نیز نیاز خواهید داشت. آیا مانیتور شما از 4K پشتیبانی می‎کند؟ آیا یک تلویزیون 4K در اختیار دارید؟ متاسفانه از لحاظ فنی صفحه نمایش یک آی‎فون قادر به نمایش محتوای 4K نیست، بنابراین ضبط تصاویر 4K چه کاربردی برای شما خواهد داشت وقتی نمی‎توانید آن را مشاهده کنید؟ پاسخ کوتاه به این پرسش این است که فعلا شما نیازی به این قابلیت نخواهید داشت.

در حال حاضر تعدادی دیگری از تلفن‎های هوشمند هستند که امکان تصویربرداری 4K در آنها گنجانده شده است، اما همان‎ها هم هنوز کاربرد چندانی ندارند. وقتی Note 5 معرفی شد، احتمالا معیار اول انتخاب شما برای خرید آن وجود قابلیت فیلم‎برداری 4K در آن نبوده است.

مدت زمان زیادی است که ما از فناوری 4K آگاه شده‎ایم، و به تدریج نیز صنعت فیلم‌سازی به این سمت در حال حرکت است. حرکت اپل به این سو نیز قابل توجه‌ترین رویدادی خواهد بود که در حوضه تصویربرداری برای علاقمندان به محصولات اپل اتفاق خواهد افتاد. وقتی آی‎فون امکان فیلم‎برداری با چنین دقت تصویری را پیدا کند، اپل در آینده‎ای نه چندان دور سایر محصولات خود را نیز به این فناوری مجهز خواهد کرد.

شما در حال حاضر به 4K نیاز ندارید، اما بدتان هم نمی‎آید چنین قابلیتی را مخصوصا در محبوب‎ترين دستگاه اپل در اختیار داشته باشید. تا زمان معرفی iPhone 7 هم 4K به یک استاندارد تبدیل خواهد شد؛ بنابراین شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟