هفت ویژگی کاربردی و دم‌دستی
به‌روزرسانی بعدی ویندوز با این ویژگی‌ها عرضه خواهد شد
کمتر از یک ماه دیگر به زمان انتشار به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 فرصت باقی است. به‌روزرسانی ماه آوریل مایکروسافت برای بسیاری از کاربران قابل قبول بود و قابلیت‌هایی که از مدت‌ها پیش کاربران در انتظار آن‌ها بودند را در اختیارشان قرار داد. اکنون مایکروسافت آماده شده است تا به‌روزرسانی بعدی را در ماه اکتبر عرضه کند. به‌روزرسانی که با نسخه 1809 تا چند هفته دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت مملو از ویژگی‌های کاربردی خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

البته اینسایدرها و کارشناسان حوزه فناوری تا انتشار نسخه نهایی صبر نمی‌کنند و از همان زمانی که نسخه‌های بتا به بازار عرضه می‌شود، آن‌ها را نصب و استفاده می‌کنند تا تفاوت‌های جزیی و کلی را بررسی کنند. به نظر می‌رسد به‌روزرسانی ماه اکتبر با قابلیت‌های متعددی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. قابلیت‌هایی کاربردی که هفت مورد از آن‌ها را در این مقاله مشاهده خواهید کرد.

تاریخچه کلیپ‌بورد و همسان‌سازی ابری

زمانی که به‌روزرسانی اکتبر 2018 منتشر شود، شما در کنار میان‌برهای سنتی که برای کپی، برش و انتقال از آن‌ها استفاده می‌کردید باید میان‌بر چهارمی را نیز حفظ کنید. در کنار Ctrl-X، Ctrl-C، Ctrl-V شما برای کار با کلیپ‌بود از میان‌بر Windows key-V نیز استفاده خواهید کرد. به‌روزرسانی اکتبر یک ابرتغییر اساسی را به دو روش در کلیپ‌بورد به وجود آورده است. از ماه اکتبر به بعد شما تاریخچه‌ای از کلیپ‌بورد در اختیار خواهید داشت. تاریخچه‌ای که حاوی اطلاعاتی در ارتباط با عناصری است که در حافظه موقت قرار داشته‌اند. کاربران با فشار کلیدهای Windows + V به همه داده‌هایی که کپی کرده‌اند دسترسی خواهند داشت. به‌طور مثال، کلیپ‌بورد از این پس می‌تواند فرآیند برش و کپی کردن عناصر را ذخیره کرده تا شما در آینده نیز بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. دوم آن‌که شما می‌توانید فرآیند همسان‌سازی حافظه موقت با همه دستگاه‌های ویندوزی را انجام دهید. هنوز به درستی مشخص نیست که فرآیند همسان‌سازی تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد، اما تاریخچه کلیپ‌بورد یک ویژگی کاملا کاربردی است.

برای فعال‌سازی قابلیت تاریخچه و همسان‌سازی باید به مسیر Settings> System> Clipboard رفته و سپس گزینه clipboard history and Sync across devices را فعال کنید.

حالت تاریک برای برنامه‌های مایکروسافت

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی ویندوز که قرار است ماه اکتبر به بازار عرضه شود شبیه به حالت تاریکی است که سیستم‌عامل مک موسوم به Mojave به آن تجهیز شده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا برنامه فروشگاه مایکروسافت، فایل اکسپلورر و همچنین منوی تنظیمات ویندوز را در وضعیت حالت تاریک استفاده کنید. برای فعال‌سازی این حالت باید به مسیر Settings> Personalization > Colors رفته، صفحه را به سمت پایین پیمایش کرده و سپس گزینه Choose your default app mode را در وضعیت Dark قرار دهید.

صفحه‌کلید SwiftyKey

در شرایطی که بسیاری از کاربران هنوز هم از ویندوز به شکل سنتی و از طریق صفحه‌کلید استفاده می‌کنند، اما مایکروسافت پشتیبانی از صفحه‌کلید سوئیفت را در قالب یک قابلیت در اختیار کاربران قرار داده است.

قابلیت‌های جدید و ارتقا یافته ابزار اسکرین‌شات ویندوز

به‌روزرسانی اکتبر قرار است سبک جدیدی از اسکرین‌شات گرفتن را معرفی کند. ابزار Snipping از دور خارج خواهد شد و Snip & Sketch جای آن‌را خواهد گرفت. این ابزار به شما اجازه می‌دهد به شیوه ساده‌ای اسکرین‌شات‌های تهیه شده را به اشتراک قرار دهید. اما در مقابل دو قابلیت را از دست خواهید داد. به‌طور مثال دیگر راهکاری برای تهیه اسکرین‌شات از یک پنجره در اختیارتان قرار نخواهد داشت. (این ابزار اجازه می‌دهد تنها به شکل یک مستطیل و به صورت تمام صفحه اسکرین‌شات را تهیه کنید.). همچنین دیگر نمی‌توانید از یک وقفه زمانی به منظور تهیه اسکرین‌شات استفاده کنید. در به‌روزرسانی جدید میان‌برهای جدیدی نیز در کنار Windows –Shift- S در اختیارتان قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید از دکمه PntScn برای باز کردن صفحه اسکرین‌شات استفاده کنید (Settings > Ease of Access > Keyboard ) و همچنین دکمه جدیدی Screen snip نیز در بخش Action Center در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

راه‌اندازی‌های کمتر در زمان به‌روزرسانی

مکانیزم به‌روزرسانی ویندوز چندان خوشایند نیست. ویندوز به محض این‌که به‌روزرسانی را دریافت می‌کند سعی می‌کند سیستم کاربر را راه‌اندازی مجدد کرده و به‌روزرسانی را نصب کند. نمایش گاه و بیگاه پیغام Pick Time باعث نارضایتی کاربران شده است. اما اکنون مایکروسافت تهمیداتی اندیشیده که این راه‌اندازی‌ها به حداقل برسد.

برنامه‌ Your Phone

کاربران ویندوز از این موضوع اطلاع دارند که برنامه Your Phone چند وقتی است از طریق فروشگاه ویندوز در اختیارشان قرار داد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تصاویر را به شکل ساده‌تری از گوشی به کامپیوتر شخصی انتقال دهید. اگر برنامه Your Phone را روی گوشی خود نصب کنید، این توانایی را دارید تا تصاویری که روی گوشی قرار دارند را با ماوس انتخاب کرفته و به دورن پوشه‌ای در حافظه سیستم وارد کنید. اکنون مایکروسافت در نظر دارد این برنامه را به شکل بهینه‌تری برای کامپیوتر شخصی شما آماده کند.

نوار لغزنده تغییر اندازه فونت

گزینه‌های تغییر اندازه در ویندوز 10 در حالی که به شما اجازه می‌دهند، متن‌ها، آیکن‌ها و برنامه‌ها را روی صفحه‌نمایش‌هایی که از تفکیک‌پذیری بالاتری برخوردار هستند به شکل بهتری مشاهده کنید، اما اندازه آن‌ها را بیش از اندازه کوچک می‌کنند. اما در به‌روزرسانی اکتبر مایکروسافت این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده و یک نوار لغزنده تغییر اندازه فونت در اختیارتان قرار خواهد داد.

برای آن‌که بتوانید از این نواز لغزنده استفاده کنید باید به مسیر Settings > Ease of Access > Display بروید تا نواز لغزنده Make text bigger را مشاهده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟