محصولات جدید شبکه‌های خانگی در نمايشگاه IFA 2018
در نمايشگاه IFA امسال محصولات زیادی در زمینه شبکه‌های خانگی از روترهای مخصوص بازی با زمان تاخیر کم تا گسترش دهندههای بیسیم مبتنی بر مش به همراه امکانات دستیار هوشمند به نمایش گذاشته شد. اما آیا در حال حاضر خرید چنین تجهيزاتی ضرورتی دارد؟

در ادامه نگاه کوتاهی خواهیم داشت به برخی از محصولات شبکه‌های خانگی که در نمايشگاه IFA امسال توجه زیادی را به خود جلب کردند.

محصولات شبکه جدید TP-Link

TP-Link با روترهای Archer خود بسیار معروف شد و به تازگی نیز هفت محصول جدید در زمینه شبکه خانگی را معرفی کرده است. پنج محصول در این زمینه را روترهای مش Deco تشکیل می‌دهند. دو محصول باقی مانده نیز شامل روترهای سطح بالای 802.11ax مخصوص بازی هستند.

TP-Link Deco M9 Plus, P7, M5, M4 و M3

روترهای Deco شرکت TP-Link با شکل و شمایل زیبای خود در پنج مدل مختلف عرضه شده است. پیشرفته‌ترین آنها Deco M9 Plus است که امکان اتصال بی‌سیم سه باندی (5 گیگاهرتز) را همراه با پلتفرم خانه هوشمند ZigBee، فناوری Mesh اختصاصی TP-Link، برخورداری از خدمات IFTTT، سیستم انحصاری کنترل والدین TP-Link و سرعت AC2200  را ارائه می‌کند.

محصول دیگر این گروه Deco P7 است که به امکانات Powerline مجهز شده است و این به معنای آن است که می‌تواند امواج اینترنت را از طریق شبکه برق خانه شما منتقل کند و علاوه بر این امکانات گسترش دهنده بی‌سیم را نیز فراهم می‌کند. جالب است بدانید که در خانه‌های جدیدتر اصولا Powerline بهتر از وای‌فای کار می‌کند، اما دستگاه‌های Powerline معمولا برای کار به آداپتورهای گرانقيمت‌تری احتیاج دارند.

Archer AX1000, Archer AX6000

آخرین محصولات خط تولید Archer شرکت TP-Link شامل دو محصول AX1000 و AX6000 است که هر دو روترهای سطح بالای مخصوص بازی محسوب می‌شوند. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه این محصولات منتشر نشده است، اما احتمالا AX6000 با قیمت 400 پوند و AX1000 با قیمت 300 پوند روانه بازار خواهد شد.

برخلاف استاندارد قبلی اتصال بی‌سیم 802.11ac (Wireless-AC) محصولات Wireless-AX منطقه تحت پوشش گسترده‌تر، سرعت بیشتر و توان عملیاتی تا چهار برابر سريع‌تر را ارائه می‌کند.

اما از طرف دیگر، در حال حاضر تقريبا هیچ دستگاه مصرفی بی‌سیمی‌ را نمی‌توان پیدا کرد که از استاندارد Wireless-AX استفاده کند. بنابراین حداقل به یک یا دو سال دیگر زمان نیاز است تا تلویزیون هوشمند، تلفن هوشمند یا دستگاه گیرنده شما بتواند از این استاندارد پشتیبانی کند.

آخرین محصولات Nighthawk و Orbi شرکت Netgear

Netgear به تازگی سه دستگاه شبکه خانگی را معرفی کرده است که شامل Orbi Voice, Orbi Outdoor و Netgear XR700 است.

با استفاده از استاندارد Orbi، دستگاه Orbi Voice از ترکیبی از دستیار هوشمند و یک روتر تشکیل شده است. دستیار هوشمند آن الکسای آمازون است که به این شكل از تمام تجهيزات و پلاگین‌های موجود در پلتفرم الکسا نیز پشتیبانی می‌کند. Orbi Voice از چهار میکروفن برای تشخیص حداکثری صدای پیرامون و دو بلندگو که مجموعا 35 وات قدرت صوتی را در اختیار شما می‌گذارد تشکیل شده است.

همانند Orbi Voice، دستگاه Orbi Outdoor Wi-Fi Satellite  نیز با شبکه مش Orbit یکپارچه شده است، به استثنای این که در برابر شرایط جوی نامناسب مثل دمای بالای محیط خارج از خانه و شرایط نامساعد جوی مثل برف و باران‌های سیل آسا بسیار مقاوم است.

Netgear XR700

در نمايشگاه امسال Netgear روتر Nighthawk Pro Gaming XR700  را نیز معرفی کرد. این دستگاه به 6 درگاه اترنت و یک آپ لینک 10 گیگ Fibre مخصوص بازی مجهز است.

XR700 می‌تواند با یک راهکار هوشمندانه به طور چشمگيری زمان پینگ را بهبود دهد. این روتر برای انجام این کار از یک فیلتر منطقه‌ای برای جلوگیری از اتصال به سرورهای راه دور استفاده می‌کند. XR700 به یک شبکه مجازی داخلی مجهز است که می‌تواند به طور خودکار ترافیک شبکه شما را مخفی کند تا نتوان توسط عوامل مخرب در آن اخلال ایجاد کرد. این روتر یک سیستم عامل مدیریتی پیشرفته را نیز اجرا می‌کند که امکان کنترل قابلیت‌های این دستگاه را میسر می‌سازد.

آیا وقت آن رسیده که شبکه خانگی خود را ارتقا دهیم؟

اگر مدت زمان زیادی است که از تجهيزات شبکه خانگی خود استفاده می‌کنید، حالا می‌تواند زمان مناسبی برای انتخاب یک TP-Link Deco باشد. همچنین اگر تصمیم به هوشمند سازی خانه با استفاده از دستیار صوتی الکسا و گسترش منطقه تحت پوشش امواج وای‌فای خود را دارید نیز شبکه مش Netgear Orbi می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟