رایگان در مقابل لایسنس
اندروید پولی می‌شود؟
همه می‌دانیم که اندروید سیستم‌عامل غالب گوشی‌های همراه است. همین مسئله باعث شده است تا این سیستم‌عامل از سوی رگولاتوری‌ها و سازمان‌های مرتبط با فناوری و ارتباطات مورد ارزیابی قرار گیرد. اما در جدیدترین گزارشی که از سوی گوگل منتشر شده این شرکت هشدار داده است اگر جریمه سنگین کمیسیون اروپا برای گوگل حالت اجرایی پیدا کند، این احتمال وجود دارد که اندروید از حالت رایگان خارج شود.

1606683296_1_0.gif

پس از خط و نشان‌های بسیاری که دو طرف بر سر به‌کارگیری یکسری نرم‌افزارهای پیش‌فرضی همچون کروم، باندل برنامه‌های پیش‌فرض و سایر قابلیت‌های پیش‌فرض این سیستم‌عامل برای یکدیگر ترسیم کردند، اکنون ساندرا پیچای در یک پست طولانی در وبلاگ این شرکت شدیدترین انتقادها را به کمیسیون اروپا وارد کرده و استدلا‌هایی را برای یک حرکت متقابل به مثل در برابر جریمه 5 میلیارد دلاری ارائه کرده است. او در بخشی از پست خود نوشته است: « من از نصب برنامه‌های پیش‌فرض روی دستگاه‌های هوشمند اندرویدی دفاع می‌کنم و در مقابل به کمیسیون اروپا هشدار می‌دهم که فشار بیش از اندازه از سوی این کمیسیون ممکن است در نهایت دسترسی عموم مردم به اندروید را با مشکل همراه کند. مدل کسب‌وکار اندروید به گونه‌ای است که به سایر شرکت‌ها اجازه می‌دهد از کنار این سیستم‌عامل به سودآوری برسند. هر کاربری به‌طور متوسط 50 برنامه کاربردی روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده یا از روی آن پاک می‌کند. در نتیجه اگر گوگل نتواند برنامه‌های کاربردی خود را روی دستگاه‌های هوشمند نصب کند، اکوسیستم اندروید با مشکل جدی روبرو خواهد شد. اگر رگولاتوری‌ها و سازندگان تجهیزات هوشمند موفق نشوند برنامه‌های ما را روی دستگاه‌های خود قرار دهند، آن‌گاه تعادل و توازنی که بر این اکوسیستم حکم‌فرما است به مشکل خواهد خورد.»

اگر شرکت‌ها و تولیدکنندگان بتوانند برنامه‌های پیش‌فرض خود همچون مرورگرهای مدنظرشان را جایگزین کروم کنند، در نتیحه گوگل به راحتی می‌تواند نیمی از درآمدهای خود را از دست بدهد. در نتیجه گوگل برای جبران این نقصان تولیدکنندگان را مجبور خواهد کرد که لایسنس اندروید را از گوگل خریداری کنند که همین موضوع موجی از گرانی‌ها را برای دستگاه‌های همراه به ارمغان خواهد آورد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟