شیرینی بعدی گوگل رونمایی شد
نام نسخه بعدی آندرويد مارشمالو یا پاستیل پفی است
غول موتورهای جستجو نام نسخه به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل تلفن‎های هوشمند و تبلت‎ها را به طور رسمی ‎ Marshmallowگذاشت. این نرم‌افزار در ماه می‎، طی برگزاری رویداد I/O گوگل با عنوان Android M معرفی شده بود. مارشمالو به معنای پاستیل پفی یا پف‌ نبات است.

1606683296_1_0.gif

این نام هم از همان شیوه نام‌گذاری عجيب و منحصر به فرد گوگل برای نسخه‎های جديد آندرويد پیروی می‎کند. این شركت معمولا نام نسخه‎های به‎روزرسانی نرم‌افزار خود را به ترتیب حروف الفبای شیرینی‎ها انتخاب می‎کند. برای مثال، آخرین نسخه فعلی آندرويد Lollipop (آبنبات چوبی) نام دارد و نام نسخه قبل از آن KitKat بود. انتظار مي‎رود Marshmallow هم تا پاییز امسال منتشر شود.

با وجودی که این نامگذاري‎ها طنزآمیز است، اما آندرويد یک تجارت کاملا جدی را برای گوگل به همراه داشته است. این نرم‌افزار در بیش از 80 درصد تلفن‎های هوشمند دنیا جا خوش کرده است و تولیدکنندگان بزرگ دنیا همچون سامسونگ، اچ‎تی‎سی و موتورولا توان پردازشی سخت‌افزارهاي خود را بر مبنای این سیستم‌عامل برنامه‌ریزی می‎کنند. علاوه بر این، آندرويد به دروازه‎ای برای هدایت مردم به استفاده از خدمات گوگل از طریق تلفن‎هایشان تبدیل شده است. خدماتی مثل جستجو، نقشه و سایت ویدیویی این شركت.

نسخه به‎روزرسانی شده این نرم‌افزار از چند قابلیت کلیدی برخوردار خواهد بود. Android Pay یک سرویس جدید پرداخت موبایل است که به کاربر این امکان را می‎دهد تا پرداخت خریدهای نرم‌افزاری و فروشگاهی را از طریق تلفن همراه خود انجام دهد. گوگل چند سالی می‎شود که از طریق سرویسی به نام Google Wallet مشغول کار روی سیستم پرداخت موبایل بوده است. این قابلیت همچنان به کار خود ادامه خواهد داد اما این بار تمرکز خود را به امکان نقل و انتقال پول به میزان کم توسط مصرف کنندگان تغییر داده است.

از آنجا که اپل هم نسخه جدید اختصاصی Apple Pay خود را به عنوان یک قابلیت جدید روی آی‎فون 6 و اپل واچ معرفی كرده است، شیوه پرداخت موبایل روز به روز در حال رایج‎تر شدن است. سامسونگ نیز هفته گذشته سیستم پرداخت انحصاری خود را با نام Samsung Pay به نمایش گذاشت.

Marshmallow همچنین شامل یک قابلیت جدید دیگر با نام Now On Tap برای دستیار دیجیتالی غول موتورهای جستجو Google Now است. این قابلیت به شما اين امکان را می‎دهد تا با نگه داشتن دکمه Home روی تلفن خود به Google Now دسترسی داشته باشید. این شیوه چیزی شبیه به امکانی است که اپل برای دسترسی به دستیار دیجیتالی خود، Siri در نظر گرفته است. با Now on Tap گوگل کاربران را به گنجینه‎ای از داده‎ها متصل خواهد کرد و به آنها اطلاعات مفیدی بر مبنای کاری که در حال انجام آن هستند ارائه می‎کند. این اطلاعات از شناسایی ایمیلی که شما مشغول خواندن آن هستید تا خشکشویی که از آن استفاده می‎کنید را شامل می‎شود.

اما علی‌رغم اینکه گوگل نسخه‎های به‎روزرسانی شده آندرويد را با هیاهوی زیادی معرفی می‎کند، اما مدت زمان نسبتا زیادی طول خواهد کشید تا اکثر کاربران آندرويد شروع به استفاده از آن کنند. نمونه بارز آن معرفی آخرین نسخه فعلی این نرم‌افزار یعنی Lollipop است که در اولین هفته آگوست تنها در حدود 18 درصد از کاربران آندرويد از آن استفاده می‎کردند. بخش اعظم کاربران آندرويد که در حدود 73 درصد آنان را تشکیل می‎دهد، همچنان از دو نسخه قدیمی‎ تر KitKat و Jellybean استفاده می‎کنند. این چالش، که ناظران اغلب از آن به عنوان «گسستگی» یاد می‎کنند، اکثرا به این دليل اتفاق می‎افتد که تولیدکنندگان تلفن همراه در ارائه به موقع نسخه به‎روزرسانی تعلل می‎کنند.

این در حالی است که با انتشار نسخه iOS 8 اپل در ماه سپتامبر، بلافاصله 85 درصد دستگاه های اپل (از آیفون و آیپاد) به این نسخه مجهز شدند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟